Фолксваген најави големи промени во своите операции во Германија, вклучително и повеќе од 35.000 идни отпуштања и намалувања на капацитетите во последниот договор меѓу најголемиот европски производител на автомобили и синдикатите во петокот за да се спречат масовни штрајкови.
Договорот сепак беше поздравен како „божиќно чудо“ од синдикалните лидери по 70 часа исцрпувачки преговори, најдолги во 87-годишната историја на компанијата, бидејќи нема да има итно затворање на погоните, отпуштања или намалувања на платите.
„Фолксваген“ е во преговори со претставници на синдикатот од септември за мерките за кои вели дека се потребни за да се натпреварува со поевтините кинески ривали, слабата побарувачка во Европа и побавното од очекуваното прифаќање на електрични возила.
Околу 100.000 работници веќе одржаа два одделни штрајкови во изминатиот месец, најголеми во 87-годишната историја на „Фолксваген“, протестирајќи против плановите за намалување на платите, намалување на капацитетот и потенцијално затворање на германските фабрики за прв пат.
„По долги и интензивни преговори, договорот е важен сигнал за идната одржливост на брендот Фолксваген“, се вели во соопштението на извршниот директор на Групацијата Оливер Блуме.
„Фолксваген“ соопшти дека договорот ќе испорача заштеда од 15 милијарди евра годишно на среден рок и нема значително влијание врз неговите насоки за 2024 година. Тие рекоа дека размислуваат за алтернативни опции за нивната фабрика во Дрезден и за пренамена на локацијата во Оснабрик. Дел од производството би се префрлило во Мексико.
ИГ Метал соопшти дека зголемувањето на платите од 5 отсто договорено во ноември ќе биде суспендирано и производството на возила ќе биде затворено во фабриката во Дрезден до крајот на 2025 година.
„Ниту една позиција нема да биде затворена, никој нема да биде отпуштен од оперативни причини, а нашиот договор за плата во компанијата ќе биде обезбеден на долг рок“, рече шефицата на работниот совет, Даниела Кавало.
„Со овој троен договор постигнавме солидно решение во најтешките економски услови“, рече таа.
Кризата во Фолксваген дојде во време на неизвесност и политички пресврт во најголемата европска економија, како и пошироки превирања меѓу производителите на автомобили во регионот.
Како да се поправи бавниот раст на Германија се најде во центарот на вниманието како прашање на кампањата пред вонредните избори во февруари, додека канцеларот Олаф Шолц, кој заостанува на анкетите, ја повика Фолксваген да ги задржи сите свои фабрики отворени.