
Германските производители на луксузни автомобили Мерцедес-Бенц и Порше традиционално во голема мера се потпираа на американскиот пазар, кој сочинува околу 25 проценти од нивната вкупна продажба. Сепак, се чини дека тие денови можеби се минато барем привремено.
Порано оваа недела, Мерцедес објави дека неговата глобална продажба на автомобили во вториот квартал се намалила за девет проценти, на вкупно 453.700 единици.
Во Соединетите Американски Држави, падот беше уште поизразен – продажбата се намали за 12 проценти во споредба со истиот период минатата година, објавува Yahoo Finance.
„Испораките се внимателно калибрирани за да се прилагодат на новите глобални царински политики, кои влијаеја на продажбата на автомобили на Мерцедес-Бенц во САД и Кина“, се вели во соопштението на Мерцедес. Потсетете се дека администрацијата на Доналд Трамп воведе царини од 25 проценти за целиот увоз на автомобили, почнувајќи од почетокот на април.
Интересно е што продажбата во Германија и Европа како целина се зголеми – за седум, односно еден процент, додека таканаречениот остаток од светот, вклучувајќи региони како што се Блискиот Исток, Африка и Јужна Америка, забележа импресивен раст од 24 проценти.
И Порше под притисок
Порше, исто така со седиште во Штутгарт, објави пад од шест проценти во глобалните испораки на вкупно 146.391 единици.
Меѓутоа, во интересен пресврт, продажбата на Порше во САД всушност се зголеми за 10 проценти во истиот период. Сепак, постои важна забелешка во таа бројка.
„Зголемувањето е главно резултат на поголемата достапност на производите на пазарот и заштитата на цените имплементирана во првата половина од годината поради зголемените увозни тарифи“, објасни Порше во официјално соопштение.
Со други зборови, Порше признава дека во голема мера се потпирал на залихите што пристигнале пред да бидат воведени тарифите, привремено зголемувајќи ја продажбата, но исто така намалувајќи ги маржите на профит за да ги заштити клиентите – барем засега.
Посебен предизвик за Порше е фактот што целото производство се одвива во Германија и земјите од Европската Унија, како што е Словенија. Од друга страна, изложеноста на Мерцедес на царини е нешто помала бидејќи поседува голем погон во Таскалуса, Алабама, каде што произведува SUV модели и некои електрични возила.
Засега, молчат за цените
Извршниот директор на Порше, Оливер Блумe, кој е и извршен директор на групацијата Фолксваген, рече дека Порше веројатно ќе го префрли товарот на царините врз своите клиенти, иако не прецизираше кога тоа ќе се случи. Компанијата не одговори веднаш на прашањето за идните цени на американскиот пазар.
Од друга страна, Мерцедес изјави за Yahoo Finance: „Ја препознаваме важноста на конзистентноста и транспарентноста со нашите клиенти и продажни партнери и остануваме посветени на одржување на тековните цени за моделите MY25 (моделска година 2025) до понатамошно известување. Секој клиент кој ќе нарача Mercedes-Benz MY25 сега може да биде сигурен дека цената нема да се промени. Продолжуваме внимателно да ја следиме ситуацијата, да ги оценуваме сите опции и сме подготвени да се прилагодиме на променливите пазарни услови и конкуренцијата, доколку е потребно.“
Порано оваа пролет, Мерцедес објави дека, барем привремено, ќе ги апсорбира дел од дополнителните трошоци предизвикани од царините со цел да ги одржи постојните цени за моделите од 2025 година. Еден начин на кој производителите на автомобили номинално можат да ги задржат цените исти, а сепак да ги пренесат трошоците на клиентите, е со елиминирање на одредени стимулации или попусти.
ЕУ е под притисок, а времето истекува
Автомобилската индустрија игра клучна улога во германската економија, а Германија е еден од најважните столбови на индустриското производство во целата Европска Унија. Затоа, не е изненадувачки што ЕУ во моментов интензивно преговара со американската страна со цел да постигне трговски договор.
Според „Политико“, САД ѝ предложиле на Европската Унија договор за царина со стапка од 10 проценти, сличен на оној што веќе е договорен со Обединетото Кралство, иако сè уште постојат сериозни резерви и отворени прашања.
Времето станува клучен фактор за постигнување договор, особено за германските луксузни брендови, бидејќи залихите на производи извезени во САД пред царините веројатно ќе се исцрпат. Маржите на профит можат да издржат притисок само до одредено ниво.
Фолксваген беше исто така погоден
Сепак, проблемите не влијаат само на производителите на луксузни автомобили. Германски „Фолксваген“, вториот најголем производител на автомобили во светот по продажба, објави дека неговата глобална продажба се зголемила за 1,2 проценти во вториот квартал. Сепак, во САД, таа се намалила за дури 29 проценти во споредба со истиот период минатата година.











