Amazon без профит за време на божиќниот квартал?

11

Amazon.com Inc. го предупреди Вол Стрит дека ќе мора да потроши милијарди долари за вработување работници, плаќајќи им повеќе, па дури и испраќање делумно празни камиони до нивните дестинации за да се осигура дека тешкотиите во синџирот на снабдување нема да ја уништат сезоната на празници.

Огромните трошоци може да го уништат профитот на Amazon во последните три месеци од годината, велат директорите. Компанијата, исто така, објави приходи и профит за третиот квартал, што не ги исполнува прогнозите. Акциите паднаа за околу 4% во тргувањето после работното време, пишува Блумберг.

Приходите ќе бидат помеѓу 130 и 140 милијарди долари во периодот што завршува во декември, се вели во соопштението на компанијата со седиште во Сиетл. Според податоците собрани од Блумберг, аналитичарите очекуваа во просек 141,6 милијарди долари. Оперативниот профит може да се намали на нула, призна Amazon. А тоа ќе биде чекор наназад за компанијата, бидејќи од почетокот на 2018 година почна да заработува милијарди долари секој квартал.

Резултатите го одразуваат првиот период на новиот извршен директор Енди Џеси, кој го презеде кормилото на најголемиот светски онлајн трговец од Џеф Безос во јули. Акциите на Amazon пораснаа за 5,8 отсто оваа година, со послаби перформанси од поширокиот пазар, бидејќи потрошувачите кои брзаа да постават нарачки преку Интернет за време на пандемијата почнаа повторно да купуваат, да јадат надвор и да патуваат. Amazon сигнализира дека побавниот раст на приходите – и повисоките трошоци во области како што се платите и новите магацини – ќе продолжат до крајот на годината.

„Потрошувачите почнаа да се враќаат на моделите на трошење пред пандемијата“, рече финансискиот директор Брајан Олсавски. Amazon сè повеќе испраќа делумно празни камиони, испраќа производи на повеќе заобиколни патишта и забрзува некои пратки за да се увери дека клиентите ги добиваат своите производи во ветените на компанијата периоди.

Цвета бизнисот со облак

Компанијата потроши 2 милијарди долари во третиот квартал на дополнителни плати и стимулации, како и други ограничувања на синџирите на снабдување, рече тој, цитиран од Wall Street Journal. За прв пат од почетокот на пандемијата, магацините на Amazon не се притиснати во однос на локацијата во изминатиот квартал, рече тој.

Резултатот не само што покажува колку тешко Amazon страда од глобалните проблеми во синџирите на снабдување, туку уште еднаш го демонстрира степенот до кој облак бизнисот AWS стана вистинска „крава за молзење“ на групата. Во класичното онлајн тргување, сепак, Amazon забележа дури и загуба во третиот квартал.

Енди Џеси, кој го наследи Џеф Безос во јули, го оправда лошиот резултат, особено со високите инвестиции, во логистиката. „Отсекогаш велевме дека ако имаме избор помеѓу оптимизирање за краткорочен профит и она што е најдобро за нашите клиенти на долг рок, тогаш ќе го избереме второто“, рече Џеси.

За четвртиот квартал, тој очекува „милиони долари дополнителни трошоци за нашиот потрошувачки бизнис додека управуваме со недостигот на работна сила, повисоките трошоци за работна сила, глобалните тешкотии во снабдувањето и повисоките транспортни трошоци“. Ова ќе биде скапо на краток рок, „но ова е вистинскиот приоритет за нашите клиенти и партнери“.

Amazon сака да вработи 150.000 нови работници

Поради проблеми со синџирот на снабдување, Amazon неодамна отвори дополнителни логистички центри и ја прошири својата флота од камиони и авиони. Онлајн трговецот на мало неодамна објави дека планира да вработи уште 150.000 вработени за празничната сезона. Ова во моментов не е лесно во САД, со оглед на недостигот на работна сила. Затоа Amazon веќе ги зголеми платите, вети бонус од 3.000 долари за секој нов вработен и делумно ги покрива трошоците за универзитетско образование.

Во третиот квартал компанијата успеа да ги зголеми приходите во сите деловни области за вкупно 11% до 11 милијарди долари. Но, нето-добивката од 3,1 милијарди долари е само половина повисока од третиот квартал од минатата година и далеку под очекувањата на аналитичарите. Во својот класичен бизнис со онлајн трговија, Amazon дури објави оперативна загуба од 31 милион долари во третиот квартал. Ова главно се должи на меѓународниот бизнис, кој загуби 911 милиони долари.

Одделот AWS, за кој Џеси беше одговорен пред да биде промовиран во извршен директор, успеа да ги зголеми приходите во третиот квартал за речиси 50%, а оперативниот профит за една третина. Со приход од 16 милијарди долари, облак бизнисот сочинува помалку од 15% од вкупниот приход од 111 милијарди долари, но генерира најголем оперативен профит од 4,8 милијарди долари.

За прв пат по многу години, Amazon ја смета нулата за возможна при својата прогноза за профит за четвртиот квартал. Очекувањата на бродот во опсег од нула до 3 милијарди долари се далеку под профитот од 6,9 милијарди долари, кој компанијата ги забележа пред година.

Четвртокот беше втор пат во две години кога Amazon предупреди дека предизвиците од ерата на пандемијата може да го избришат нејзиниот профит. Првиот, во април 2020 година, го поттикна Безос да побара од акционерите да бидат трпеливи. Прогнозата тогаш се покажа премногу претпазлива, а Amazon го објави својот најпрофитабилен квартал во историјата на компанијата само три месеци подоцна.

„Слабите насоки за четвртиот квартал ќе беа позагрижувачки доколку Amazon немаше докази за прекумерни перформанси за време на празничниот квартал“, изјави за Блумберг Ендрју Липсман, аналитичар во EMarketer. „Најсилните точки во резултатот од третиот квартал се забрзувањето на AWS и континуираната сила на рекламниот бизнис, што и двете ќе генерираат многу профит за крајниот резултат во следниот квартал доколку се опорави бизнисот со е-трговија“.