Чудотворните лекови за слабеење ја преплашија прехранбената индустрија: Оние кои нема да се прилагодат, ќе исчезнат

62

Kомпаниите кои продаваат нездрава храна мора да ги приспособат своите деловни модели за да се спротивстават на растечката популарност на апчиња за слабеење или да ризикуваат да ги загубат инвеститорите, покажува истражувањето на Блумберг.

Речиси три четвртини од испитаниците рекле дека компаниите кои произведуваат или рекламираат слатка, масна или ултра-обработена храна треба да ги ревидираат своите деловни стратегии со намалување на порциите, прилагодување на рецептите или напуштање на таквите производи.

Од друга страна, нешто повеќе од една четвртина од 303 испитаници веруваат дека големите прехранбени компании не треба итно да реагираат на појавата на нови средства за потиснување на апетитот – Zepbound, Ozempic и Wegovy – бидејќи веруваат дека ќе имаат доволно време да се прилагодат или да одговорат. на заканата кога ќе стане посериозна.

„Предизвикот во развиените земји е помал во зголемувањето на внесот на калории, а повеќе во пренасочувањето на тие калории кон поздрава храна. Треба да се погрижиме да инвестираме во компании кои имаат способност да иновираат и да се прилагодат на овие времиња“, рече Мајса Ал Мидани, водечки менаџер на фондови за храна во Pictet Asset Management.

Нездравата храна со години не е добредојдена во портфолијата на некои инвеститори. Сепак, главно се однесува на менаџери кои се грижат за прашањата на одржливост, општествена одговорност и добро владеење (ESG).

„Проблемот со нездравата храна сега се поистоветува со проблемот со емисиите на CO2“, вели Кејт Хјуит, специјалист за ESG во Montanaro Asset Management. „Исто како што има брзање да се намали употребата на фосилни горива, отфрлањето на нездрава храна е клучно во борбата против дебелината и поврзаните незаразни болести и здравствените трошоци“.

Третманите за потиснување на апетитот кои им помагаат на корисниците да се чувствуваат посити подолго време – пазар кој ќе вреди 80 милијарди долари до 2030 година – веќе имаат големо влијание врз прехранбената индустрија. Најголемиот малопродажен синџир во САД, Walmart, објави дека во октомври минатата година, наглото зголемување на употребата на лекови како што е Ozempic почна да влијае на однесувањето на клиентите, односно тие ја намалуваат нивната потрошувачка на калории.

Извршниот директор на производителот на Ozempic, Ново Нордиск, Ларс Ребиен Соренсен, неодамна откри дека го повикале „исплашените“ директори на прехранбената компанија барајќи детали за новите лекови, пренесува Тпортал.хр.

Мнозинството од испитаниците во истражувањето на Блумберг очекуваат нов голем пробив во фармацевтската индустрија во иднина. Тие очекуваат да се појави нов лек кој нема да вклучува потреба од неделна инјекција за да ги намалите килограмите.

Доколку овие лекови навистина полетаат, што ќе стане појасно за пет до десет години, тие ќе имаат долгорочни последици за пазарот и побарувачката на производи кои традиционално се поврзуваат со прекумерен внес на калории или лоши навики во исхраната.

„Ова може да доведе до промени во навиките на потрошувачите и да предизвика пад на побарувачката за производи како што се алкохолни пијалоци, грицки, цигари, коцкање и одредени здравствени услуги“, смета Герет Пауел од фондот специјализиран за управување со средства Polar Capital, кој има акции во фармацевтскиот производ од Ели Лили.

Јасно е дека влијанието на лековите за слабеење нема да биде негативно само за прехранбената индустрија. На пример, Nestle веќе работи на производи како што се додатоци во исхраната кои би можеле да ги надополнат третманите за слабеење.

Инаку, Eli Lilly, чиј лек Zepbound се предвидува дека ќе биде најпродаваниот во историјата, е еден од најголемите добитници на берзата оваа година. Спротивно на тоа, поранешната пазарна ѕвезда Тесла бележи двоцифрен пад од почетокот на 2024 година.

Ели Лили го надмина производителот на електрични автомобили по пазарна вредност, што ги натера некои да побараат компанијата на Илон Маск да биде вклучена во таканаречените Magnificent Seven, заедно со мегакапитализираните технолошки компании Apple, Microsoft, Alphabet, Amazon, Nvidia и Meta.