Европската автомобилска индустрија се бори со низа пречки, шест водечки производители бележат пад на акциите

39

Пазарните вредности на врвните производители на автомобили како што се BMW AG, Mercedes-Benz AG, Porsche, Stellantis, Renault и Volkswagen се на или многу блиску до рекордно ниско ниво. Тие се соочуваат со голем пад на залихите поради слабата побарувачка во Кина, зголемената конкуренција и високата цена на електричните возила, што ја намалува вредноста на нивните акции.

Претходно оваа недела, акциите на BMW AG паднаа за 11,2 отсто, што е најголем еднодневен пад на компанијата од март 2020 година. Драматичната распродажба дојде откако BMW ги ревидираше надолните изгледи за 2024 година.

Ова намалување, пренесува Euronews, најмногу се припишува на намалената побарувачка во Кина, еден од најважните пазари на BMW. Акциите на BMW сега се тргуваат со само четири пати нанапред заработка од дванаесет месеци.

Но, овој пад на вредноста не е единствен за BMW. Пет од шесте големи европски производители на автомобили забележаа драстичен пад на цените на нивните акции во 2023 година, при што најтешко беа погодени Стелантис и БМВ – и двајцата изгубија повеќе од 30 отсто од нивната пазарна вредност.

Renault е исклучок, бележи скромен раст од три проценти од годината до денес, иако неговата вредност останува слаба, во согласност со остатокот од секторот. Porsche AG е единствената компанија со двоцифрен сооднос цена-заработка, но и тоа е под историскиот просек.

Фолксваген, кој неодамна го намали производството во Германија, означувајќи го првото затворање на своите фабрики во земјата од 1938 година, сега се тргува со само три пати повеќе од очекуваната заработка, исто така најниска во нејзината историја.

Комбинираната пазарна вредност на шесте најголеми европски производители на автомобили е приближно 260 милијарди евра, што е помалку од половина од пазарната вредност на Тесла. Падна и продажбата на нови автомобили во Европа.

Според аналитичарот на Goldman Sachs, Џорџ Галиерс, продажбата во август на клучните пазари како што се Франција, Германија, Италија и Шпанија забележа двоцифрен пад од година во година, приспособена за продажните денови. Годишната стапка на продажба  за овие четири земји падна за 16,7 отсто, како одраз на тешкото макроекономско опкружување во Европа.

„Сметаме дека видливоста е сè уште ниска поради политичките и макро неизвесностите. Продажбата на електрични возила на батерии остана под притисок, забележувајќи голем пад“, вели Галиер.

Поширокиот европски пазар на автомобили е оптоварен со политички несигурности, зголемена инфлација и повисоки каматни стапки, а сето тоа влијае на потрошувачката. Дополнително, продажбата на електрични возила, некогаш светла точка, сега се соочува со пречки поради високите набавни цени и побрзата амортизација во споредба со традиционалните возила со мотори со согорување.

Конкурентноста на Германија опаѓа
Германската автомобилска индустрија, која го формира столбот на европскиот автомобилски пазар, е особено тешко погодена од надворешната конкуренција.

Сајрус де ла Рубија, главен економист на Хамбуршката комерцијална банка, ги истакна клучните предизвици што ги засегаат германските производители на автомобили.

„Најзначајниот фактор што влијае на германскиот производствен сектор е зголемената загуба на глобалниот пазарен удел на германските производители на автомобили и машини во споредба со нивните конкуренти во Кина. За жал, овој проблем е тука да остане“, вели Де ла Рубија.

Сите европски производители на автомобили забележаа пад на нивните удели на пазарот на електрични возила со батерии во 2024 година, според најновиот Global EV Tracker на Bank of America.

Пазарниот удел на Stellantis падна од 2,7 отсто во јули, а Volkswagen падна на 6,6 отсто од 7,5 отсто, додека уделот на Mercedes-Benz падна на само 1,9 отсто. Еден од значајните предизвици за европската автомобилска индустрија е високата цена на електричните возила во споредба со возилата со погон на влечење.

И покрај тоа што нуди помали трошоци за работа, почетната куповна цена на електричните возила со батерии останува околу 20 отсто повисока од нивните колеги со мотори со внатрешно согорување на големите пазари како Германија и Франција, дури и по владините субвенции.

Оваа повисока цена, со брзиот напредок во технологијата на електрични возила, резултираше со побрзо амортизација на постарите модели, дополнително обесхрабрувајќи го широкото прифаќање на електрични возила. Сето ова влијае на европските производители на автомобили.