
Продажбата на автомобили во Европската Унија силно се зголеми во септември, со голем број нови модели и континуиран интерес за хибридни модели, покажа извештајот на здружението на производители ACEA во вторник.
Во септември, во ЕУ се регистрирани 888.672 нови автомобили, што е за 10 проценти повеќе во однос на истиот месец минатата година, пресмета здружението. На крајот на летото, продажбата на нови автомобили се зголеми за 5,3 проценти. Поттик за продажба во летните месеци беа новите модели, забележува здружението. Од јануари до септември се регистрирани приближно 8,1 милиони нови автомобили, што е само за 0,9 проценти повеќе во однос на истиот период минатата година.
На водечките европски пазари, продажбата на нови автомобили во Шпанија порасна најмногу во септември, со раст од 16,4 проценти. Германскиот пазар, исто така, забележа двоцифрен раст, со 12,8 проценти повеќе регистрации на нови автомобили отколку во истиот месец минатата година. Италијанскиот пазар порасна за 4,2 проценти, а францускиот пазар за скромни еден процент, пресмета ACEA.
Најпопуларни меѓу европските купувачи во периодот од јануари до септември беа хибридните електрични возила, со пазарен удел од 34,7 проценти. Според ACEA, групата вклучува „целосни и делумни хибриди“ кои, во зависност од моќноста на батеријата, можат да возат во просек до 62 проценти од времето само на електрична енергија. По нив следуваат бензинските мотори со удел од 27,7 проценти и електричните возила на батерии со 16,1 процент. Уделот на дизелите и plug-in хибридите беше речиси еднаков и изнесуваше околу девет проценти, според податоците на ACEA. До почетокот на есента, уделот на хибридите беше уште поблиску до комбинираниот пазарен удел на бензинот и дизелот.
Тесла на врвот
И покрај големиот пад на продажбата во септември, за дури 18,6 проценти во споредба со истиот месец минатата година, американската Тесла ги престигна кинеските конкуренти BYD и SAIC Motor, со продадени 25.656 автомобили.
Тесла, за разлика од BYD и SAIC, произведува исклучиво електрични возила на батерии.
Кинеските гиганти, исто така, забележаа силен раст на продажбата во септември, според податоците на ACEA, и го неутрализираа влијанието на високите царини на ЕУ врз увозот на електрични возила на батерии со продажба на хибриди. BYD речиси четирикратно ја зголеми продажбата на европскиот пазар во септември, испорачајќи над 13.000 возила на европски клиенти. Испораките на SAIC се зголемија за речиси 80 проценти, на 18.406 возила. ЕУ воведе царина од 35,3 проценти за SAIC и 17 проценти за BYD. Увозот на автомобили Тесла, исто така, подлежи на царински давачки ако се произведени во Кина, но само од 7,8 проценти.











