Празнична економија: Како градовите генерираат приходи и привлекуваат инвестиции во зима

Празничната и зимската сезона претставуваат еден од најважните периоди во годината за многу градови – не само поради значителните трошоци за малопродажба и угостителство, туку и поради зголемените туристички текови, настани и сезонски услуги.

Оние градови кои успеваат да го искористат овој период – преку урбани декорации, манифестации, побогата понуда на содржини и промотивни кампањи – честопати бележат високи приходи и зголемени инвестиции во инфраструктура и маркетинг, објавува Seebiz.eu.

Големи метрополи на САД и Европа
Во главните метрополитенски области – особено во САД и Европа – зимската сезона и празниците носат огромен сообраќај во секторите за малопродажба, угостителство и настани. Овие нивоа на потрошувачка се претежно концентрирани во големите градови како што се Њујорк, Лос Анџелес, Чикаго, Лондон, Париз и други, каде што потрошувачите се навикнати на широк спектар на понуди – од луксузни и модни брендови до културни настани, трговски центри и празнични настани.

На пример, Њујорк традиционално генерира значителен дел од своите приходи во текот на декември – од продажба во продавници, краткорочно изнајмување станови, хотелско сместување, до големи настани како што е елката во Рокфелер Центарот или парадата за Денот на благодарноста. Ваквите настани привлекуваат не само американски туристи, туку и меѓународни посетители – создавајќи моќен мултипликативен ефект: туристичката потрошувачка влијае на рестораните, јавниот превоз, транспортот, забавата и локалните услужни индустрии.

Затоа патувањето во Њујорк и другите градови на Источниот брег за време на празничната сезона е едно од најпопуларните искуства за посетителите од целиот свет. Градовите нудат богати културни програми, раскошни декорации, зимски панаѓури и лизгалишта, додека Њујорк останува централна точка на празничниот шарм и луксузното купување. Посетителите на овој регион комбинираат урбано искуство со празнична атмосфера – што резултира со високи приходи за локалната економија, особено во сегментите на угостителство, малопродажба и сезонски настани.

Кога станува збор за приходите за време на празничната сезона во САД, 2024 година беше рекордна година за малопродажбата. Според податоците од Националното здружение на трговци на мало (NRF), вкупната продажба во периодот ноември-декември 2024 година се зголеми за 4% во споредба со истиот период во 2023 година, достигнувајќи рекордни вредности.

Исто така, онлајн продажбата имаше значителен раст: според податоците на Adobe, за време на празничниот период (ноември-декември) 2024 година, онлајн продажбата изнесуваше околу 240 милијарди долари, што претставува зголемување од 8,7% во споредба со 2023 година. Ова покажува дека градовите што имаат развиена дигитална инфраструктура (на пр. логистички центри, дистрибутивни мрежи, силен сектор за е-трговија) ​​можат да генерираат приход не само од физичка потрошувачка, туку и од дигитална трговија.

Европските метрополи, исто така, инвестираат многу во празнични декорации, божиќни панаѓури, осветлување, лизгалишта и тематски програми. Градови како Виена, Прага, Будимпешта, Берлин и Париз се познати по своите спектакуларни празнични панаѓури и декорации што го зголемуваат шармот на дестинацијата во текот на зимата.

Во 2024 година, аналитичарите на Euromonitor ги рангираа Париз, Лондон, Мадрид и Милано меѓу најпосетуваните градови во однос на бројот на меѓународни пристигнувања и целокупната привлечност – што покажува дека нивната инфраструктура и туристички сообраќај остануваат силни во текот на целата година, вклучително и во зимскиот период.

Туристички зимски центри и скијачки градови
Додека големите метрополи привлекуваат посетители со богата урбана понуда и настани, специјализираните зимски туристички центри – планински села и скијачки градови – генерираат исклучителни приходи и привлекуваат големи инвестиции во инфраструктура. Во текот на 2024 година и претходните години, дестинациите во САД, Европа и Азија бележат раст на посетите и приходите во зимските сезони.

На пример, во САД, скијачките центри како Парк Сити, Биг Скај и Џексон Хоул забележаа двоцифрени стапки на раст на резервациите во 2024 година во споредба со претходните години. Ова покажува дека инвеститорите и туристичките оператори сè повеќе инвестираат во проширување на капацитетите, модернизација на сместувачките капацитети и дополнителни објекти.

Во Европа, земји како Австрија, Швајцарија, Франција и Италија постојано инвестираат во модернизација на жичарници, системи за вештачки снег, осветлување и ноќни активности.
Посебен пример се азиските дестинации, особено јапонските скијачки центри како што е Нисеко, кои сè повеќе се промовираат на глобално ниво. Овие дестинации инвестираат во луксузни хотели, велнес објекти, подобри транспортни врски и дигитална промоција, со цел привлекување на меѓународна клиентела.

Важно е да се нагласи дека приходите не се генерираат само од продажба на скијачки билети, туку и од сместување, угостителство (ресторани, кафулиња, барови), изнајмување опрема, трансфери, транспорт и забава – како што се ноќни програми, концерти и зимски фестивали. Инвестициите во дополнителни објекти (снежни паркови, ноќни лифтови, концерти на снег) често се клучни за продолжување на сезоната и одржување на профитабилноста.

Градовите и местата во планинските области кои мудро инвестирале во пристапни патишта, безбедни зимски делови, трансфери со хеликоптери и врски до аеродромите се покажаа како лидери во искористувањето на сезоната. Синергијата на јавниот и приватниот сектор и административната поддршка се клучни фактори за успех.

Кога се гледа глобалната слика, може да се заклучи дека градовите кои стратешки инвестираат во сезоната на празници – преку маркетинг, иновации и одржлива инфраструктура – не само што привлекуваат повеќе туристи, туку и градат долгорочни конкурентни економски модели.
Затоа, празниците се многу повеќе од период на зголемена потрошувачка – тие се двигател на развојот, инвестициите и урбаниот идентитет.