Фолксваген претпазлив поради американските тарифи и силната кинеска конкуренција

Фолксваген ја намали својата финансиска прогноза за оваа година, бидејќи растечките трошоци за увозни тарифи наметнати од американскиот претседател Доналд Трамп влијаат врз заработката на неговите брендови Ауди и Порше.

Германскиот производител на автомобили сега очекува оперативен принос од продажбата од само 4 проценти, што е намалување од претходно прогнозираните 5,5 проценти, откако американските тарифи додадоа 1,3 милијарди евра (1,53 милијарди долари) на трошоците во првата половина од годината. Фолксваген, исто така, ги наведе трошоците за внатрешно реструктуирање и поголемата продажба на електрични возила со помала маржа како причини за промената на прогнозата, објави Блумберг.

„Не можеме да претпоставиме дека ситуацијата со тарифите е само привремена“, изјави извршниот директор на германскиот автомобилски гигант, Оливер Блуме, во телефонски разговор со новинарите, истакнувајќи дека сегашните тарифи на Трамп би можеле да додадат неколку милијарди евра на трошоците оваа година. „Сметаме на Европската комисија и владата на САД да постигнат избалансиран исход за тарифите.“

Најголемиот европски производител на автомобили е под притисок да ги намали трошоците и да ги подобри производите за да се справи со кризите на три клучни пазари.

Тарифите на Трамп им штетат на продажбата и профитот на зависните од увоз Ауди и Порше, додека слабата побарувачка и високите трошоци за производство се одразуваат на профитабилноста во Европа. Фолксваген, исто така, губи пазарен удел во Кина, каде што потрошувачите сè повеќе избираат домашни брендови.

Фолксваген сега очекува приходите да бидат непроменети оваа година, што е намалување од претходно прогнозираниот раст од 5 проценти, а исто така ја намали и прогнозата за слободниот паричен тек. Долниот крај на прогнозата претпоставува дека американските тарифи од 27,5 проценти ќе останат на сила во втората половина од годината, додека горниот крај ги гледа намалени на 10 проценти.

„Ни треба добар компромис“, рече главниот финансиски директор Арно Антиц во интервју за Блумберг. „Решение што ги задоволува потребите и на американската администрација и на европските производители на автомобили.“

Акциите на Фолксваген паднаа за 3 проценти во Франкфурт на крајот од неделата, но сепак се зголемија за 6 проценти досега оваа година.

Германскиот производител на автомобили не е сам во соочувањето со предизвици: некои од неговите конкуренти се борат со превирања во управувањето – Стелантис неодамна именуваше нов извршен директор, а Рено бара постојан извршен директор. Фолксваген се потпира на партнерства со Rivian Automotive во САД и кинескиот Xpeng за да ги подобри своите производи, иако нови модели од тие партнерства не се очекуваат до следната година.

Предизвиците во Кина, каде што брендовите предводени од BYD се натпреваруваат во жестока ценовна војна во секторот за електрични возила, продолжуваат да им штетат на заработката на Фолксваген.

Неговиот оперативен резултат на најголемиот пазар на автомобили во светот се намали за повеќе од една третина во вториот квартал. Фолксваген сега очекува неговите заеднички вложувања во Кина да придонесат максимум 1 милијарда евра оваа година, во споредба со 1,7 милијарди евра пропорционален оперативен резултат во 2024 година.

Одделот за комерцијални возила Traton, исто така, ја намали својата прогноза поради трговските бариери, слабата економска активност во Европа и падот на нарачките во Бразил. Прилагодената оперативна добивка на единицата се намали за дури 29 проценти во вториот квартал.

Сепак, имаше и светли точки. Главниот бренд на Фолксваген забележа раст на продажбата на електрични возила во Европа во последните месеци, благодарение на попустите и европските купувачи кои сè повеќе ги избегнуваат возилата на Тесла поради политичкиот ангажман на Елон Маск.

Компанијата очекува силен моментум на нарачки до крајот на годината во Европа, откако испораките на електрични возила се зголемија за 73 проценти во вториот квартал, благодарение на силната побарувачка за модели како што се VW ID.5, Audi Q4 e-tron и Skoda Enyaq.