Германците прават автопат за безжично полнење на електрични возила

115

Како што се движиме кон иднината во која доминираат електричните возила, се зголемуваат напорите да се воведат системи за безжично полнење на патиштата.

Германски автопат ќе добие сопствен систем за безжично полнење, иако тој нема да биде достапен за индивидуални возачи на електрични возила. Наместо тоа, тој ќе услужува јавен автобус кој превезува патници до градот Балинген.

Технологијата ќе ја обезбеди израелската компанија за безжично полнење Electreon, која ќе соработува со германската EnBW – давателот на инфраструктура за полнење електрични возила – за спроведување на проектот.

Electreon ќе распореди електричен патен систем (ERS) од 1 километар по должината на автопатот, обезбедувајќи динамично безжично полнење додека автобусот е во движење. Ова ќе биде придружено со две статични станици за полнење инсталирани на постојките долж автобуската рута.

Проектот се состои од две фази: прво, поставување на траса долга 400 метри со две статични станици за полнење. Второ, проширување на електричниот пат за уште 600 метри.

„Веќе покажавме во нашиот заеднички проект во Карлсруе со EnBW колку е ефикасно, безбедно и лесно за спроведување безжично динамично полнење. Се надеваме дека ова е почеток на многу други проекти на јавните и приватните патишта во Германија“, рече Андреас Венд, извршен директор на Electreon Германија во соопштение за медиумите.

Конкретно, овој потфат следи по успешен пилот-проект на две компании во германскиот град Карлсруе. Во центарот за обука EnBW е поставен електрифициран пат, напојуван од локален јавен автобус.

Израелската компанија водеше проекти за безжично полнење на патиштата во Италија и Шведска.

Но, додека Electreon и неколку компании со седиште во САД ја тестираат технологијата, само мал број европски компании се активни на теренот. Тука спаѓаат италијанскиот Enermove, германскиот Magment и шведскиот Elonroad.

Безжичното полнење на пат може да игра клучна улога во елиминирањето на стравот околу дометот и непријатностите од долгите времиња на полнење на станиците. Ова за возврат ќе ја олесни транзицијата кон електрични возила.

Од друга страна, тоа бара огромна промена (и инвестиции) во инфраструктурата, која до моментот кога ќе се имплементира, може да се покаже како застарена како резултат на технолошкиот напредок во конвенционалните станици за полнење. Можеби европската индустрија презема пристап „почекај, па види“ пред да потроши толку пари.