Хаос во поморскиот превоз: Стотици бродови чекаат пред пристаништата

236

Речиси 600 бродови чекаат истовар, односно товарење стока пред најголемите светски пристаништа, што е двојно повеќе отколку на почетокот на годината. Речиси сто бродови се закотвени пред контејнерските пристаништа во Хонг Конг и Шенжен, поради што цените на сите видови стока во Европа и Америка драстично растат, што е последица на огромното зголемување на трошоците за превоз на стока , пишува Фајненшл тајмс.

Најлошото е во јужна Кина, каде тајфунот што ја погоди областа минатата недела ги затвори два дена. Степенот до кој пандемијата влијаеше на глобалниот поморски транспорт покажува фактот дека еден случај на инфекција во август го затвори терминалот Нингбо, надвор од Шангај, дури две недели.

„Синџирите за снабдување се погодени од сите страни и пропаднаа на нивоа без преседан“, рече Сајмон Хини, аналитичар во поморската консултантска фирма Друри. „Проблемите се многу подлабоки од она што го гледате во пристаништата“, додаде тој.

Зголемената побарувачка за стоки за широка потрошувачка, нарушувањата во нарачката за испорака на бродови со контејнери предизвикани од пандемијата и недоволниот број на пристанишни работници и возачи на камиони резултираа со подолго време на чекање за товар и истовар.

Проблемите дополнително се влошуваат со фактот што дел од бродовите пристигнуваат на нивната дестинација подоцна од очекуваното, што потоа го нарушува бизнисот во целиот синџир на пратки на стоки.

Просечните глобални трошоци за транспорт на контејнер од 40 метри сега се близу 10.000 американски долари, три пати повеќе отколку на почетокот на годината, па дури и 10 пати повеќе отколку пред пандемијата.

Некои очекуваат преоптоварување во поморскиот товар да трае барем до кинеската Нова година во февруари 2022 година, а некои веруваат дека кризата може да трае подолго од очекуваното, особено ако временските услови се неповолни и ако се случи нов пробив на вируси до кинеските пристаништа. Бројот на денови на чекање за истовар во најголемите светски пристаништа е зголемен, а поради недоволниот број возачи на камиони и пренатрупаните речни товарни линии, тие се преоптоварени со контејнери што никој не може да им ги одвезе.