Инвестициските банки мака мачат во услови на високи камати

58

Акционерите сакаат профит: постојан прилив на приход на кој можат да сметаат, квартал по квартал. Сепак, приходите генерирани од најголемите американски банки често се нестабилни поради нестабилноста на економијата што ја опслужуваат. Ако економијата забрза, побарувачката за кредити се зголемува; ако се забави, банкарите мора да издвојат резервации за лоши заеми. Трговските бизниси на инвестициските банки имаат тенденција да работат добро во време на нестабилност и несигурност, но нивните советодавни услуги најдобро се продаваат кога пазарите се здрави и стабилни. Шефовите на банките мора да се обидат да ја балансираат нивната изложеност на овие сили.

Изминатите три години, во кои американската економија доживеа затворање предизвикано од пандемијата, финансиски бум и стапки на шок, беа невообичаено нестабилни, според лондонски Економист. Како резултат на тоа, овој период беше интересен тест за тоа колку успешни шефовите на банките беа во нивните напори да ги балансираат перформансите на нивните бизниси.

Резултатите беа објавени помеѓу 13 и 17 јануари бидејќи Bank of America, Citigroup, Goldman Sachs, JPMorgan Chase, Morgan Stanley и Wells Fargo објавија заработка во четвртиот квартал и во целата година.

Комбинираниот профит на шесте банки падна за 20% од 34 милијарди долари во четвртиот квартал од 2021 година на околу 27 милијарди долари во истиот период во 2022 година – но болката не е рамномерно распределена.

Заработката на JPMorgan и Bank of America благо порасна. Во меѓувреме, кај Голдман Сакс падна за две третини. Некои од овие разлики може да се објаснат со нивните различни силни страни. Фирмите со големи клиенти потрошувачи, како што се Bank of America и JPMorgan, имаат тенденција да работат добро кога каматните стапки скокаат. Зголемените стапки имаат тенденција да ја прошират разликата помеѓу она што банките го плаќаат на депозитите и заработуваат од заемите. Нето приходите од камати, како што се нарекува овој јаз, се зголемија во 2022 година за 17 милијарди кај сите шест големи банки, на 66 милијарди долари.

Ова зголемување делумно се компензира со фактот што повисоките каматни стапки ќе им го отежнат враќањето на долговите на потрошувачите и компаниите. Банките исто така издвоија околу 7,2 милијарди долари за загуби од заеми во четвртиот квартал од 2022 година.

Џејми Дајмон, шеф на JPMorgan и Брајан Мојнихан, шеф на Bank of America, предвидуваат блага рецесија во Америка оваа година. Сепак, нето ефектот од повисоките каматни стапки врз добивката засега останува позитивен.

Приходите на инвестициските банки, кои паѓаат кога берзата има слаби резултати, паднаа за околу 50% кај Голдман и Морган Стенли. Но, разликите во профитот не можат едноставно да се објаснат со различните перформанси на инвестициските и потрошувачките банки. Како прво, профитот на Морган Стенли, каде што неинвестициските бизниси продолжија да се однесуваат добро, паднаа многу послабо отколку во Голдман. Второ, Wells Fargo испорача уште еден лош квартал, и покрај неговата силна потрошувачка активност, со профит половина од нивото од пред една година. Болката на Велс може да се објасни со регулаторни проблеми. Во декември, банката се согласи да плати огромна казна од 1,7 милијарди долари на Бирото за финансиска заштита на потрошувачите, откако лошо управуваше со милиони потрошувачки сметки.

Потешко е да се објасни ситуацијата во Голдман. Фирмата се обиде да изгради банка за потрошувачи, делумно за да го диверзифицира својот бизнис. Но, мораше да издвои невообичаено високи резервации за загуба на заеми во таа поделба и сега ги намалува своите напори.

„Што тргна наопаку? праша еден аналитичар на повикот за заработка на Голдман на 17 јануари.

Дејвид Соломон, шефот на банката, тврдеше дека фирмата се обидела да направи премногу, пребрзо и немала талент да постигне некои од нејзините општи цели. Шест дена претходно, компанијата отпушти 6,5% од својата работна сила. Сите големи американски банки се соочија со истите огромни економски шокови во последниве години. Откриле колку различни станале – и колку добро се менаџираат, заклучува британскиот магазин.