Како се случи една од најголемите грешки во проценката во бизнис историјата?

147

Уште во 40-тите години на минатиот век се појави идејата за мобилен телефон. Некои експерти веруваат дека проширувањето и употребата на овие уреди би биле доминантни во 1960-тите, но тогаш технологијата била фокусирана на работи како телевизија и засилување на фиксната телефонија.

Еден од пионерите во полето на ширење на популарноста и мрежата на мобилната телефонија беше компанијата Моторола. Од првиот повик на мобилен телефон во 1973 година, па сè до неговиот прв модел десет години подоцна, кој чинеше 4.000 долари.

Да, во 80-тите тоа беше луксуз. Самите телефони беа тешки, мобилната мрежа беше прескапа, батеријата беше слаба и сè работеше на системот за претплата. Но, тоа не спречи една голема компанија да го испита пазарот, но и да направи драстична грешка.

AT&T е компанија која во 80-тите беше Google или Apple денес. Во тоа време доминантна беше фиксната телефонија и тие беа мајстори на таа комуникација. Но, се појави ново средство за комуникација, па луѓето од компанијата го ангажираа тогаш (и сега) едно од најголемите имиња во консултантската индустрија – McKinsey.

На консултантската куќа ѝ поставија едноставно прашање – Колку претплатници на мобилни телефони ќе има за 20 години, во 2000 година?

Не е познато колку време им требаше на консултантите од Мекинси за да одговорат на ова прашање, но набрзо следеше одговорот – 900.000.

Им беше препорачано да останат на курсот на фиксна телефонија, им беше кажано дека трошоците за воспоставување таква комуникација ќе бидат високи, пишува Бонитет.рс.

„За безжичниот телефон да промени сè, ќе мора да помине низ огромен циклус на промени и достапност. Нема шанси тоа да се случи за толку кратко време“, велат тие.

Но, тие направија лоша грешка, со што ја направија една од најголемите грешки во историјата на бизнисот. Самиот факт дека во 2000 година имало 109 милиони корисници зборува сам по себе (помалку од 1% од проценката на McKinsey).

AT&T секако скапо ја плати грешката. Тоа го видоа уште во 90-тите, кога мораа да ја купат компанијата McCaw Cellular, која влезе во бизнисот со мобилната телефонија една деценија порано. Тие  ѝ платиле повеќе од 11 милијарди долари (со денешни услови, цифрата е двојно поголема).

Фото: Pixabay