Кинеските автомобили ќе претставуваат седум отсто од европскиот пазар до 2030 година

23

Според една неодамнешна студија на италијанските национални автомобилски асоцијации, кинеските автомобили ќе претставуваат седум отсто од европскиот пазар на автомобили до 2030 година. Во исто време, пазарниот удел на европските автомобили во Кина е намален.

Додека Европејците заостануваат, Кинезите прават големи чекори кон електрификацијата. Државата ги субвенционира локалните производители на електрични автомобили и тие произведуваат повеќе автомобили отколку што можат да продадат на локалниот пазар.

Вишокот стигнува до други области во светот, вклучувајќи ја и Европа. Се разбира, по пониска цена од моделите на европските марки. Сите заедно ги нарушува продажните планови на европските модели, а Европската комисија најавува зголемување на царинската стапка на увозот на кинески автомобили од есен за да се заштитат домашните марки.

Според една неодамнешна студија на италијанските национални автомобилски здруженија Aniasa и Bain&Company, кинеските автомобили ќе претставуваат седум отсто од европскиот пазар на автомобили до 2030 година. Кинеските брендови во моментов имаат 2,5 отсто пазарен удел во Европа.

Тоа ќе има поголемо влијание во земјите како Германија, Франција, Италија, Велика Британија и Шпанија, со оглед на тоа што се меѓу најголемите увозници на автомобили на Стариот континент. Исто така, Кинезите најавуваат изградба на европски фабрики со што ќе им се олесни бизнисот и истовремено ќе се зголеми продажбата.

Во меѓувреме, највисоките власти на Европската унија инсистираат на воведување повисоки царини за автомобилите произведени во Кина. Сепак, производителите кои зависат од продажбата во Кина и чија продажба паѓа на тамошниот пазар, како Мерцедес и БМВ, се противат на одлуката.

Германските марки, кои имаат фабрики во Кина, сметаат дека ЕУ треба да ги намали тарифите за електричните автомобили од таа азиска земја, а не да ги зголемува. Повисоките даноци за увоз ќе ја забават транзицијата на Европа кон автомобили со нула емисија, тврдат тие. Сепак, Европа е на крстопат и сè уште не е одлучена дали да тргне по патот на чистата електрификација или изборот да им го препушти на клиентите, што во моментов се чини дека е најреалното сценарио доколку тие го слушаат гласот на пазарот.