
Технолошките компании ги зголемија трошоците за лобирање и сега трошат околу 113 милиони евра годишно за да влијаат врз одлучувањето во ЕУ, пишува EUobserver. За само две години, трошоците на технолошката индустрија за лобирање се зголемија од 97 милиони евра на 113 милиони евра – што е зголемување од 16,5 отсто во однос на 2021 година.
Извештајот, пренесен од EUobserver, се заснова на податоци од LobbyFacts и идентификува вкупно 651 компанија, групација и бизнис асоцијација во ИТ секторот кои лобираат во Брисел. Иако на листата се идентификувани дури 651 компанија, најголемиот дел од трошоците за лобирање се однесуваат на 25 компании, меѓу кои водат Big Tech компаниите.
Само десет компании се одговорни за речиси една третина од вкупните трошоци на технолошкиот лоби. Гугл, Мета, Амазон и Мајкрософт се на врвот на листата на големи трошења на лоби.
Мета, која е финансиски најсилната технолошка компанија во лоби регистарот на ЕУ, ги зголеми трошоците за лобирање од 5,5 милиони евра на 8 милиони евра за две години. Следи Apple кој ги удвои расходите од 3,5 милиони евра на 7 милиони евра.
– Ова треба да биде уште еден повик за будење за да се ограничи привилегираниот пристап што овој сектор го има до процесот на одлучување во ЕУ. Опасностите од големата технологија се сè појасни – изјави Брам Вранкен, активист и истражувач од Corporate Europe Observatory.