Ковидот ќе помине, а ова се клучни рецепти за разнишаните бизниси

271

Нема компанија што на некој начин не  го почувствувала влијание на коронавирусот, врз нејзиниот бизнис. Додека некои, и покрај сè, имаа поволна позиција и го проширија и зајакнаа својот бизнис, за други може да се каже дека “се борат“ со проблеми.

Сепак, експертите проценуваат дека не е сè изгубено и дека короната сигурно ќе помине еден момент, а компаниите треба да “издржат“ сега и да се подготват и за тој период. Како што проценува Драгоjуб Рајиќ од Мрежата за деловна поддршка за Блиц Бизнис, повеќето компании сè уште применуваат “стратегија за криза“, додека голем број од нив се обидуваат да применат нови стратегии и методи.

Многу аналитичари ги кажуваат своите ставови и начини на закрепнување, а ова се некои од “рецептите“ што можат да им помогнат на компаниите чиј бизнис сега е разнишан.

Стратегија

Голем број аналитичари сметаат дека треба да останете доследни на избраниот пат и да најдете начин само да направите некои работи поинаку, односно да обезбедите приход преку нов метод.

На пример, многу ресторани почнаа да доставуваат храна наместо да примаат гости. Рајиќ, меѓу другото, наведува дека многу компании кои порано посетувале саеми и на тој начин се поврзувале со клиенти и соработници, сега се префрлиле на онлајн работење преку Интернет.

“Задачата на сите е да видиме како да најдеме нови начини на деловно работење во рамките на постојната индустрија во која се наоѓаме. На овој начин, ќе ги задржиме луѓето и самите себе здрави истовремено, не само физички, туку и психички“, пишува Алан Чепец за Пословни дневник.

Многу компании, како што истакнуваат аналитичарите, пропаѓаат затоа што остануваат без готовина, а не затоа што не остваруваат профит. Ако немате со што да плаќате плати, да плаќате заеми или добавувачи, сте во банкрот. Од друга страна, ако имате доволно готовина, не замрзнувајте и не прекинувајте да инвестирате и да функционирате нормално. Ако сите престанеме да трошиме, престанеме да плаќаме добавувачи, не продолжиме да инвестираме во развој и напредок, на крајот нема да имаме ништо од тоа. Ќе создадеме негативна спирала каде што никој не троши ништо никаде, велат аналитичрите.

На пример, Рајиќ проценува дека многу луѓе се добар пример кои решиле да ги реновираат своите куќи и станови во текот на летото, а со тоа практично дале работа на многу занаетчии и услужни активности.

Како што вели, тие всушност ги пренасочиле своите пари, кои би ги потрошиле на летен одмор или патување, на работа што од друга страна им овозможило на одредени бизниси  добро работење во тешка година.

Комуникација

Многу аналитичари изјавија уште од почетокот на пандемијата дека комуникацијата е неопходна, особено затоа што физичките контакти меѓу луѓето се минимизирани. Сега е поважно од кога било кога да бидете во секојдневен контакт со членовите на тимот. Како што истакнуваат, утринските состаноци во компаниите се покажале како клучот за одржување на секојдневниот контакт. Ако нема контакт, постои недоверба од страна на шефот дали тимот работи, и од страна на работниците. Затоа, комуникацијата е неопходна, со цел да се изгради доверба, но и јасно да се наведат целите и одлуките. Напротив, се создава фрустрација, која секогаш создава гнев, а гневот може да доведе до неразумни реакции и потези.

Фото: Freepik