Крај на европската златна ера на профити во автомобилската индустрија

70

Европските производители на автомобили добија ретка можност да заработат по пандемиската криза.

Побарувачката постепено се опорави, но понудата беше попречена од недостигот на чипови и полупроводници.

Ова придонесе производителите како БМВ, Ауди, Мерцедес и Порше да ја ограничат продажбата на поевтините и да се концентрираат на продажбата на модели од високата класа со огромни профитни маржи, а резултатот од сето ова е дека вкупната продажба на возила паѓа нагло, а профитот е поголем.

Производителите на масовни автомобили, како што се марките Renault и Stellantis, Peugeot, Citroen, Fiat, Vauxhall и Opel не беа во можност да ги искористат условите како и премиум операторите, но сепак успеаја да ги задржат своите профитни маржи високи бидејќи понудата беше ограничена.

Предизвици со продажбата
Сега сите тие се соочуваат со тешка продажба во 2024 година и надолен притисок врз профитот. Електричните автомобили треба да обезбедат одредено олеснување бидејќи квотите на Европската унија ги принудуваат потрошувачите да ги купуваат, но колку повеќе електрични возила се продаваат, толку поголеми се загубите.

Ненадејната одлука на Германија кон крајот на минатата година да ги намали субвенциите за електрични возила на нула ќе значи дека сегашната слабост во продажбата ќе се влоши до 2024 година.

Германија е најголемиот европски пазар, со околу 25% од продажбата.

Бернштајн Рисрч вели дека производителите на автомобили во Европа имаат корист од ограничувањата во понудата што ги поддржуваат цените и профитот околу три години.

Во 2024 година, овие „златни“ услови ќе завршат, не само во Европа, туку и во САД и Кина.

„Гледаме минимален раст на производството, растечки попусти, пад на приходите и пад на маржите. Побарувачката почна да бледне“, вели во извештајот аналитичарот на Бернштајн Рисрч Даниел Реска.

Продажбата на електрични автомобили паѓа во Европа.

Повеќето прогнозери сè уште очекуваат продажбата на ЕВ да се врати на „брзата лента“ и да лебди околу девет милиони до 2030 година. Експертите истакнуваат дека тековната продажба на ЕВ се губат пари.

Возилата со внатрешно согорување продолжуваат да остваруваат големи профити, но и тие неизбежно ќе страдаат.

Реска вели дека притисоците за маргина на продажбата на електрични возила би можеле да се намалат подоцна оваа година.

„Пазарот на електрични возила што созрева страда од два растечки проблеми: проблемот на производот, или изборот на модел, и проблемот со цената или достапноста“, рече Реска.

Во 2023 година, според ГлобалДата, продажбата на SUV (теренски) и седани во Западна Европа скокна за речиси 14% на 11,56 милиони, но ќе забави на нешто помалку од 5% во 2024 година.

Западна Европа ги вклучува сите главни пазари во Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија. Германија стана особено слаба, со пад на продажбата таму за 23% во декември.

ГлобалДатасоошти дека продажбата во 2023 година била значително помогната со олеснување на проблемите со синџирот на снабдување и големите залихи.

„Со намалувањето на ограничувањата во понудата, фокусот сега ќе биде ставен на условите на побарувачката, особено високите каматни стапки, инфлацијата и пониската доверба на потрошувачите“, се вели во извештајот на ГлобалДата.

Француската автомобилска консултантска компанија Иновев рече дека Европа како целина го зголемила бројот на продадени автомобили за 14 отсто во 2023 година, на 12,9 милиони, но закрепнувањето од пандемијата е бавно.

Од 16 милиони продадени возила во 2019 година, дополнителни 15 милиони возила требаше да се продадат помеѓу 2021 и 2023 година, а не 1,6 милиони.

Се поставува прашањето – дали ќе има поголемо достигнување на овие бројки во текот на 2024 и 2025 година? Дебатата е отворена, се наведува во извештајот на порталот Иновев.

Една од причините за бавната продажба беше значителното зголемување на цените. Иновев  прашува дали може да паднат цените.
„Ова може да се случи на два начина: лансирање на помали и попристапни возила на европскиот пазар од страна на европските производители на автомобили и пораст на кинескиот увоз. Ова е малку веројатно во 2024 година, но може да се зголеми во наредните години. Затоа очекуваме раст во 2024 година во однос на 2023 година од 1 до 5 отсто“, соопшти Иновев.

Слабата побарувачка се очекува да продолжи
Инвестициската банка УБС со месеци предвидува дека вкупниот европски профит од автомобилите би можел да падне помеѓу 20 и 25 отсто во 2024 година.

Се очекува и дека слабата побарувачка за електрични возила ќе продолжи во Европа, но и во САД. Но, дури и со послаба од очекуваната побарувачка за електрични возила, тоа сепак би претставувало зголемување од 15%.

УБС ја задржа својата долгорочна прогноза за продажба на електрични возила, предвидувајќи дека во 2030 година ќе бидат купени 9,6 милиони автомобили, што е иста бројка во споредба со претходната прогноза.

Извор: Нил Винтон, соработник на Форбс
Фото: Pixabay