Lightyear 0 e ЕВ со соларни панели кој може да се вози „бесконечно“

108

Холандскиот стартап Lightyear се надева дека ќе го поттикне пазарот на електрични возила кон иднината со својот нов автомобил, Lightyear 0, кој не е обичен ЕВ, туку е покриен и со соларни панели за да му овозможи да патува што е можно повеќе

Концептот Lightyear One заминува во историјата, а на негово место пристигнува новиот Lightyear 0! Холандскиот стартап за електрични возила ја претстави сериската верзија на својот соларен автомобил, кој беше преименуван во Lightyear 0. Опишан како првиот светски соларен автомобил подготвен за производство, Lightyear 0 е еволуција на Lightyear One, и во однос на дизајнот и перформансите.

Стилски, промените вклучуваат редизајнирани браници, нови фарови и задни светла, осветлена значка во лентата што ги поврзува фаровите, нови рачки на вратите, странични камери преместени од вратите до предните браници во пониска положба и нови аеро тркала. Надворешните панели на каросеријата на возилото се направени од рекултивиран јаглерод, имено од остатоци од јаглеродни влакна кои инаку би оделе во отпад.

Во внатрешноста, промените се суптилни и вклучуваат додавање на два отвори за воздух на секоја страна од контролната табла, нов централен дисплеј и изглед на копчињата за избирање погон на централната конзола. Кабината е опремена со растителна кожа, ткаенини направени од рециклирани шишиња и дрвени украсни елементи од одржливо реструктуирана ратанска палма.

Теоретски може да се вози и без полнење

Што се однесува до спецификациите, Lightyear 0 ветува многу. Опсегот според WLTP е наведен на 625 километри, додека петте квадратни метри двојни криви соларни панели се вели дека обезбедуваат дополнителни 70 километри досег на ден во идеални услови – или до 11.000 километри годишно, со претпоставка за 365 сончеви денови.

Во облачни услови, стартапот за електрични возила смета дека соларните панели на автомобилот ќе произведуваат доволно електрична енергија за да поминат 35 километри на ден. Делумно благодарение на неговиот рекорден коефициент на отпор од само 0,19, потрошувачката на енергија на Lightyear 0 е 10,5 kWh на 100 километри.

Што се однесува до полнењето, стартапот за EV вели дека Lightyear 0 идеално не би барал полнење до два месеци врз основа на просечно патување од околу 35 километри дневно – или до седум месеци во посончевите земји.

Кога е потребно полнење, Lightyear 0 може да го полни својот пакет батерии од 60 kWh со брзина до 520 километри на час (брзо полнење со DC), 200 километри на час (јавно полнење) или 32 километри на час (домашно полнење). Соларните панели ја полнат батеријата со максимална брзина од 10 километри на час.

Lightyear веќе прима нарачки за своето соларно електрично возило, кое ќе влезе во производство во Финска оваа есен. Првите испораки се очекуваат во ноември во Европа. Цените започнуваат од 250.000 евра, без ДДВ, но компанијата ветува дека ќе лансира помал модел Lightyear Two од 30.000 евра околу 2025 година.

Преземено од Avtoplus.mk