
Второто издание на саемот IAA Mobility ги отвора вратите за посетителите во вторник. Во наредните денови Минхен ќе биде германската престолнина на мобилноста. Настапот на Кинезите привлекува најголемо внимание во баварската метропола.
Она што започна во 1897 година во Берлин и беше наречена Меѓународна автомобилска изложба (IAA), која се одржуваше во главниот град на Германија речиси 50 години, а потоа имаше свој дом во Франкфурт на Мајна уште седум децении, веќе не постои во тaa форма . Пред две години, кога сè уште важеа ограничувањата за коронавирусот, организаторите од VDA (Асоцијација на германската автомобилска индустрија) целосно го поништија концептот на саемот и со преместување на нова локација, во Минхен, се обидоа да обезбедат опстанок на саемот – но денес како „во светот на единствени платформи за мобилност“.
Деновиве се одржува второто издание: на 5 септември изложбата ќе ја отвори канцеларот Олаф Шолц. Автомобилското здружение VDA ја користи секоја прилика да нагласи дека веќе не се работи само за автомобили, туку за „урбана мобилност“, за „еко-системот на мобилност“, така што фокусот повеќе не е само на едно транспортно средство – автомобилот. Но, можеби ваквата реторика е само обид да се одвлече вниманието од фактот дека многу производители на автомобили воопшто не доаѓаат во Минхен. Но, бројот на излагачи кои произведуваат велосипеди значително порасна.
Освојување на европскиот пазар
Секако, домашните производители нема да ја пропуштат можноста да настапат со стил во баварската престолнина: на саемот ќе бидат претставени пред се BMW, чие седиште се наоѓа во Минхен, но и Volkswagen и Mercedes-Benz. Освен нив пристигнуваат и францускиот Renault, американскиот производител на луксузни е-автомобили Lucid и хрватскиот Rimac. Од своето целосно портфолио, европскиот концерн Stellantis ја испраќа само својата германска ќерка, Opel, на локацијата. Новиот играч на пазарот, Винфаст од Виетнам, ја повлече апликацијата да се појави на саемот само неколку дена пред почетокот.
Она што може да биде особено интересно е изгледот на кинескиот BYD (Build Your Dreams). Компанијата од Шенжен – која неодамна ја презеде позицијата лидер на пазарот во Кина од Volkswagen – сака да го означи почетокот на освојувањето на европскиот пазар во Минхен, каде што сака да понуди дури шест различни модели.
Фото: Facebook