Над половина од деловните субјекти во Македонија користат социјални медиуми

21

socijalni mediumi

Вкупно 52,5% од деловните субјекти во земјава, од почетокот на оваа година, користеле социјални медиуми како што се: Facebook, LinkedIn, Twitter, Present.ly, YouTube, Flickr, Picassa, Wiki-алатки итн), односно имале кориснички профил, сметка или лиценца за користење на одреден социјален медиум, покажуваат податоците на Државниот завод за статистика.

Околу 53% од деловните субјекти имале веб страница или почетна страница, од нив, 83% на веб страницата имале обезбедено опис на производите/услугите, ценовници, 59% имале наведено линкови/референци до нивните профили на социјалните медиуми, а 20% обезбедиле онлајн нарачување, резервирање.

Од јануари 2016 година, широкопојасен пристап на интернет (преку фиксна или мобилна конекција) имале 93,8% од деловните субјекти со десет или повеќе вработени.

Пристап на интернет преку пренослив уред, употребувајќи мобилна телефонска мрежа (3G/4G) имале 69,3% од деловните субјекти. Ваков тип на мобилна поврзаност на интернет (преку преносливи уреди: notebook, laptop, smartphone, PDA phone итн.), за деловна намена, користеле 14% од вработените во деловните субјекти.

Компјутерски услуги во облак (Cloud computing services), употребени преку интернет, купиле 6,9% од деловните субјекти.

Во 2015 година, 23,5% од деловните субјекти испратиле или примиле електронски фактури во формат соодветен за нивна автоматска обработка.

Во текот на 2015 година, 11,4% од деловните субјекти со 10 или повеќе вработени, имале е – трговија, односно купувале или продавале стоки или услуги преку компјутерски мрежи (преку веб или EDI), е – продажба реализирале 7,4%, а е – купувања имале 5,6% од деловните субјекти.