Никола и Тесла во трка за приматот во производството на „зелени“ камиони

71

Пазарот на електрични камиони сè уште е во зародиш, а американските компании Тесла и Никола прават се за да се позиционираат како клучни производители на комерцијални камиони. Никола добива нов генерален менаџер со долгогодишно искуство во автомобилската индустрија, а Tesla најавува дека конечно ќе го лансира камионот Tesla Semi на пазарот.

Извршниот директор на Никола, Марк Расел, кој ја води компанијата од нејзиното ИПО во 2020 година, ќе се повлече оваа година и ќе биде наследен од Мајкл Лохшелер, кој раководеше со Opel и Vinfast. Лохшелер пред неколку дена стана претседател на Никола, а од февруари го надгледува производството на камионите Tre BEV, пренесува Форбс. Пред водечкиот развој на електрични возила во гореспоменатите компании, Лохшелер беше менаџер во Европа на Mitsubishi и Volkswagen од Америка.

Со финансиска и техничка поддршка од Bosch и IVECO, Никола го престигна Tesla на пазарот на камиони со својот модел Tre кој поминува 350 милји (563 километри) со едно полнење на батеријата. Камионите Никола ги купуваат превозници од главните пристаништа во Лос Анџелес, а компанијата е во трка за големите стимулации што Калифорнија ги нуди за чисти платформи за возила.

Две компании именувани по научникот Никола Тесла се борат за иста цел.

Маск минатата недела објави дека Semi на Tesla од 500 милји, кој требаше да се појави на пазарот во 2019 година, наскоро ќе започне со испорака до клиентите. Маск најави и дека моделот Cybertruck ќе излезе следната година, без да наведе детали за датумот на испорака и цената на возилото. „Тесла“ вели дека примила илјадници пред-нарачки за моделот, иако слабото снабдување со батерии го доведува во прашање неговото лансирање на пазарот во 2023 година.

Кога станува збор за компанијата Никола, промената на менаџментот се толкува како обид да се надмине тежок период и пад на цената на акцијата предизвикан од обвинувањата против основачот и поранешен извршен директор Тревор Милтон (Тревор Милтон), кому му се суди за давање лажни ветувања на инвеститорите. Фирмата Никола платила 125 милиони долари казни на Комисијата за хартии од вредност, но случајот се уште не е затворен.