Ништо од заживувањето на индустријата за луксузни стоки во 2025 година

Трговската војна на Доналд Трамп ги уништи очекувањата за закрепнување на луксузниот пазар оваа година (кој требаше да биде поттикнат од САД). Тарифите се закануваат да го продолжат падот на побарувачката за чанти и часовници од високата класа.

Соединетите Американски Држави и Кина продолжија да ги зголемуваат увозните тарифи за производите на другиот во заострениот трговски спор што се заканува сериозно да ја поткопа довербата на потрошувачите во двете најголеми светски економии.

Аналитичарите одговорија со намалување на прогнозите за раст на целата индустрија. Бернштајн прогнозира дека луксузниот сектор ќе претрпи пад на приходите од 2% во 2025 година (ова е драстичен пад од претходната прогноза за раст од 5%) поради зголемената економска несигурност и зголемената можност за глобална рецесија.

Barclays очекува дека продажбата на органски производи во главниот оддел за мода и кожни производи на LVMH ќе падне за 1% во првиот квартал. Групната продажба се очекува да биде рамна во споредба со истиот период минатата година.

Неизвесноста владее.

Аналитичарот на Бернштајн, Лука Солка, остана на своите намалени проценки за целиот сектор во 2025 година, дури и откако Трамп објави 90-дневна пауза на неговите „реципрочни царини“ за земјите кои покажаа подготвеност повторно да преговараат за трговските договори со САД.

– Да се ​​вратиме на претходните бројки, како тоа што се случи да е само лош сон, не доаѓа предвид. Имаме материјална штета на финансиските пазари и во економијата како резултат на непредвидливите политички најави – рече Солка.

– Владее неизвесност, што инаку е одлична позадина за рецесија – додаде тој.

По историскиот бум за време на пандемијата, кога потрошувачите се преплавија со скапи чанти и алкохол, луксузот падна во пад бидејќи купувачите од средната класа почнаа да ги зауздуваат трошоците и кинеската економија се сопнува. Ситуацијата сега стана покомплицирана со трговската војна на Трамп.

Индустрија и губење на довербата

Копачката на Трамп создаде хаос на теренот. Еден извршен директор изјави за ФТ дека неговата компанија била принудена да ги промени царинските стапки за пратките за САД три пати за помалку од една недела.

– Губењето на довербата е долготрајно, а неизвесноста е апсолутен отров за расположението на потрошувачите – рече тој.

Самите тарифи полесно паѓаат на луксузните фирми, а посилните брендови имаат повеќе простор да го ублажат влијанието со зголемување на цените. Но, во индустрија која се потпира на довербата на потрошувачите, подлабоката штета е психолошка.

– Очекуваме оваа година да се отворат помалку шишиња шампањ – напиша Еруан Рамбург, извршен директор на HSBC.

Хермес плива, Гучи тоне

HSBC сега очекува органската продажба да падне за 5% оваа година, во споредба со претходните очекувања дека продажбата ќе биде рамна во 2024 година.

Аналитичарите во банката ја зголемија цената на повеќето луксузни акции кон крајот на минатата година поради верувањето дека тие ќе имаат корист од зголемувањето на трошоците за луксуз, предводено од САД.

Очекуваниот „благ раст“ во континентална Кина, по болната 2024 година, исто така изгледа сè поневеројатно.

Сепак, Хермес, групата која стои зад многу бараните чанти Биркин, се очекува да помине подобро.

Аналитичарите на Barclays проценуваат дека неговата продажба ќе се зголеми за 8% во првиот квартал.

Од друга страна, проблемите во Гучи, најголемиот бренд на Керинг, ја оставија групата изложена. Barclays очекува продажбата во Гучи да падне за 25% во првиот квартал, додека Бернштајн предупредува дека Керинг сега е „многу веројатно“ да ги пропушти упатствата за рамни приходи и оперативен профит во 2025 година.

Фото: Pixabay