Новиот француски закон има за цел да ја ограничи брзата мода

26
Colorful sewing threads background closeup

Француската влада работи на нов закон кој треба подобро да ги регулира компаниите кои се занимаваат со т.н  брза мода. Експертите и активистите ја поздравуваат мерката, иако некои би сакале да видат различни методи во законот.
Францускиот закон за брза мода неодамна беше усвоен едногласно во Долниот дом на парламентот.

Сепак, ова едногласност не значи дека сите ги поздравуваат методите на француската влада.

Новите прописи ќе важат за оние компании кои секојдневно исфрлаат одреден минимален број производи, чиј праг подоцна ќе биде дефиниран со нова регулатива. Во фокусот на овој закон се гиганти во секторот за брза мода, како што се производителот Shein и онлајн платформата Temu – двете компании со седиште во Кина.

Таквите компании ќе мора јасно да прикажуваат пораки на нивните веб-страници кои укажуваат на влијанието на нивните производи врз животната средина, со цел да ги охрабрат клиентите да рециклираат облека – во спротивно ќе се соочат со казни до 15.000 евра.

Модните компании ќе се оценуваат со новиот еколошки систем на бодување. Оние што прават лош бизнис ќе треба да плаќаат такса од 5 евра првично, а од 2030 година и до 10 евра по артикал.

Владата ќе забрани и рекламирање на брзата мода и нивните производи од 2025 година. Прекршувањето на тој закон ќе се санкционира со парични казни до 100.000 евра.

Законот сè уште треба да добие зелено светло од францускиот Сенат и може да стапи на сила во следните неколку месеци.

Сепак, за Џулија Фор, модна дизајнерка и претседателка на групата En Mode Climat, која собира околу 600 компании кои произведуваат модна облека на еколошки одржлив начин, сметката е „одлична вест“.

„Ја добивме културната битка, бидејќи брзата мода е еколошка, социјална и културна катастрофа која уништува сè освен луксузниот сектор на пазарот“, посочува таа во интервју за ДВ.

Форе смета дека владата на тој начин го испраќа вистинскиот сигнал кога станува збор за модни производи направени од памук и локално производство, кои ќе добијат добра еколошка оцена, додека оние произведени во далечни дестинации и од синтетички ткаенини ќе добијат лоша оцена.

„Меѓутоа, сепак треба да бидеме внимателни и да се погрижиме прагот за дефинирање на компаниите за брза мода да не биде превисок“, додава Форе.

Но, Филип Моати смета дека прагот не треба да биде премногу низок, за да се осигура дека не ги вклучува француските брендови. Тој е професор по економија на Универзитетот во Париз Сите и основач на париската компанија за истражување на пазарот ObSoCo.

Фото: Freepik