Од Мадрид до Казабланка со брз воз – ќе се поврзат ли Африка и Европа под морето

24

Поминаа 30 години откако двајца работници, еден Французин, еден Англичанец, ископаа ѕид под морето и за прв пат се сретнаа во тунелот под Ла Манш, кој ќе ја поврзе континентална Европа со Обединетото Кралство.

Иако идејата да се направи истото меѓу Африка и Европа не е нова, има нова најава дека оваа реалност може да се случи со поврзување на двата континенти со брза железница – до 2030 година.

Тоа е спектакуларна понуда и за туристите и за деловните луѓе. Британски Индипендент објави дека планот би можел да ја поврзе шпанската брза железничка мрежа со мароканската железничка линија Ал Борак, која беше отворена во 2018 година и дозволува брзина од 320 километри на час. Тоа е патување кое може да ги однесе туристите од шпанската престолнина Мадрид на југ до Алгесирас. Суштинското значење е дека ќе помине под Гибралтарскиот теснец, водена површина долга 27 километри, пред да помине низ Тангер, Рабат и конечно да стигне до Казабланка.

Идејата првпат се роди во 1970-тите, беше сериозно разгледана во 1980-тите, но потоа официјално се распадна кога се појави финансиската криза. Тој беше повторно лансиран со физибилити студија од 2,5 милиони долари од шпанската влада во 2023 година, делумно платена од европските фондови кои го истражуваат економското закрепнување на ЕУ по пандемијата.

Се верува дека линијата би можела да чини околу 6,5 милијарди долари, но вистинските проблеми поврзани со ваквиот инженерски потфат може да ја отежнат работата, а не само финансиски. Во својата најдлабока точка, теснецот Гибралтар достигнува 2.950 стапки (900 м) и редовната сеизмичка активност е забележана на геолошкиот расед Азори-Гибралтар.

Ако е можно, сепак има смисла за развој на туризмот. Мароко е несомнено една од најомилените дестинации на Европејците во Африка. Ќе биде забавно поради неговата близина до европските брегови, а туризмот сочинува 9% од БДП на Мароко. Податоците на Statista за 2024 година покажуваат дека Мароко е рангирана на второто место како најпосетувана африканска земја за меѓународни пристигнувања во 2022 година (зад Египет и пред Тунис и Јужна Африка) со 10,9 милиони пристигнувања.

Исто така, моментално е одлична дестинација за секој што бара возбуда – Lonely Planet го вклучи Мароко во својата листа „Најдоброто патување“ за 2024 година поради неговото место на глобалната патека на сурферите, како и нејзините спектакуларни атракции за посетители. Тоа се Џебел Тубкал, највисоката планина во Северна Африка, сместена во мароканскиот Висок Атлас и патувањето со камила низ дините на Ерг Чеби во пустината Мерзуга.

Тајмс го наведува Мароко како една од најевтините дестинации за одмор во 2024 година и Маракеш како најевтината дестинација со сеопфатно вклучување надвор од Европа во 2023 година. Телеграф ја пофалува својата одлична железничка мрежа, заговарајќи користење на Агадир на брегот како база за истражување на областа за само 22 долари на ден.

Според еден извештај, дури 12,8 милиони патници би можеле да ја користат оваа интерконтинентална железничка рута секоја година, а карго трговијата меѓу Африка и Европа би можела да се зголеми за 13 милиони тони.

Критичарите на тунелот под Ла Манш тврдат дека 30 години подоцна тој не помогна за приближување на ЕУ и Обединетото Кралство, наведувајќи го Брегзит, но несомнено донесе милиони туристи. Денес под водите на Ла Манш поминува 25% од вредноста на стоката што патува меѓу Франција и Англија. Од своето основање, Каналот е рута за 500 милиони луѓе и повеќе од 102 милиони возила.

Оваа подводна железничка линија Африка-Европа ќе им овозможи на спортските ентузијасти да одат на Светското првенство во фудбал во 2030 година со воз меѓу сите три земји домаќини, Португалија, Шпанија и Мароко, побрзо и на поеколошки начин.

извор: Forbes