Ова е Dacia Bigster. Има огромен багажник и одлична цена

28

Најголемиот модел во линијата на Dacia комбинира груб изглед со пространа кабина и помоќни електрифицирани погонски единици

Dacia го претстави целосно новиот Bigster, неговиот најголем модел досега, означувајќи го својот влез во сегментот на компактните теренци. Bigster, кој претставува продолжение на концептот од 2021 година, во суштина е подолга верзија на популарниот Duster, комбинирајќи го истиот груб изглед со повеќе простор и карактеристики во кабината.

Dacia Bigster е долг 4,57 метри, широк е 1,81 и висок 1,71 метри. Ова го прави околу 230 милиметри подолг од Duster, додека ја задржува истата ширина.

Стилот на механичките теренци е многу сличен, иако Bigster добива редизајниран преден браник, подарежливо меѓуоскино растојание и подолго задно надвиснување. Поблискиот поглед открива дека страничните отвори, страничните прозорци и задницата се исто така дотерани.

Внатре, контролната табла е пренесена од Duster, што придонесува за политиката на Dacia за намалување на трошоците. Сепак, Bigster добива повеќе технички и безбедносни карактеристики во споредба со неговиот помал брат. Инфозабавниот екран од 10,1 инчи е стандарден кај сите верзии, додека дигиталната група инструменти е достапна во верзии од 7 и 10 инчи.

Облогата Extreme со високи спецификации се одликува со панорамски подвижна покривка, 3D звучен систем Arkamys со шест звучници, навигација и безжично полнење. Другиот предводник на опремата се нарекува Journey, со додавање на багажникот со електричен погон и адаптивна контрола на патувањето, што е прв пат за Dacia.

Друга важна разлика помеѓу Bigster и Duster е расположливиот простор за патниците и нивниот багаж. Bigster нуди повеќе простор за нозете за седиштата од вториот ред и масивен багажник со капацитет од 667 литри. Dacia не спомна ништо за верзијата со седум седишта, што значи дека Bigster е теренец со пет седишта – барем засега.

Други подобрувања во Bigster вклучуваат акустична шофершајбна, подебело стакло, подобра звучна изолација за моторот, нов тепих, LED диоди чувствителни на допир, лумбално прилагодување на патниците и двозонски климатизер со задни отвори.

Теренецот е опремен со системот YouClip за монтирање додатоци во различни делови од кабината. Практичноста може дополнително да се подобри со опционалните потпирачи за раце од вториот ред, кои се удвојуваат како ранец, организатор за складирање на наслоните и товарната кутија што се монтира на двете шипки. Како што се очекуваше, Bigster е достапен со додатоците на Dacia за кампување, вклучувајќи го Sleep Pack, Roof Rack и Tent.

Опции за ТНГ, благ-хибриден и хибриден погон

Како и со целата палета на модели на Dacia со погон на согорување, Bigster се вози на архитектурата CMF-B што ја добива од Renault Group. Поставата на погонските единици се состои од благ хибриден ECO-G (ТНГ), благ хибриден бензин и самополнечки хибридни поставки.

Bigster е првото возило на Renault Group кое го добива новиот Hybrid 155 погонски систем. Ова комбинира мотор со четири цилиндри со двојни електрични мотори, батерија од 1,4 kWh и автоматски менувач без спојка (четири брзини за моторот со согорување и две брзини за е-моторите). Комбинираната моќност е 155 КС, што го прави најмоќниот модел на Dacia досега.

Компанијата тврди дека верзијата Hybrid 155 на Bigster може да вози на целосно електричен режим до 80 проценти од времето во урбани средини, нудејќи 6 проценти подобрување во ефикасноста во споредба со поставувањето Hybrid 140 што е достапно на Duster и Jogger.

Други опции вклучуваат TCe 140 со благ хибриден турбо-полнач од 1,2-литарски трицилиндричен мотор кој произведува 140 КС и батерија од 0,8 kWh. Моторот е поврзан со шестстепен мануелен менувач кој ја испраќа силата на предните тркала.

Dacia можеби ги укина дизелите, но сепак нуди погонски единици што можат да работат и на бензин и на ТНГ. Bigster ECO-G 140 е првиот што ја додаде способноста за ТНГ на благиот хибриден систем, произведувајќи ги истите 140 КС. Кога резервоарот за бензин од 50 литри и резервоарот за ТНГ од 49 литри се полни, Bigster ECO-G 140 може да помине до 1.450 километри помеѓу полнење гориво.

Последно, но не и најмалку важно, единствената опција со погон на сите тркала е Bigster TCe 130 4×4. Ова е опремено со малку помалку моќна верзија на благ хибриден 1,2-литарски мотор, кој испорачува 130 КС на еквивалентниот Duster. Шестстепениот мануелен менувач ја испраќа силата на сите четири тркала, во комбинација со пет достапни режими на возење од системот за контрола на теренот 4×4 (Auto, Snow, Mud/Sand, Off-Road, Eco).

И конечно најважното

Dacia не навлегува во детали за пазарното лансирање на Bigster, што се очекува во Европа некаде во наредните месеци. Теренецот најверојатно ќе биде најскапата понуда на Dacia, иако сепак ќе биде поевтин од повеќето ривали во компактниот SUV сегмент, поддржувајќи го буџетскиот карактер на марката.

Вистинската предност на Bigster треба да биде цената – околу 25.000 евра за почетниот модел и околу 30.000 евра за хибридот.