Петте најголеми деловни трендови во 2023 година

209

Бизнисите се соочија со огромни предизвици и претрпеа неверојатни промени во текот на изминатите неколку години, а тоа нема да забави во 2023 година.

Компаниите ќе мора да се справат со последиците од глобалната пандемија, руската инвазија на Украина, економските предизвици, како и сè побрзиот развој на технологиите.

Еве ги трендовите за кои Бернард Мар, светски познатиот футурист и мотивациски лидер во бизнисот и технологијата, верува дека ќе имаат најголемо секојдневно влијание врз начинот на кој работиме и работиме во 2023 година.

Забрзана дигитална трансформација
Во 2023 година, гледаме континуирани иновации и развој во трансформативните технологии како што се вештачката интелигенција (AI), Интернетот на нештата (IoT), виртуелната и проширената реалност (VR/AR), cloud computing, blockchain и супербрзите мрежни протоколи како 5G . Понатаму, овие трансформациски дигитални технологии не постојат изолирани една од друга, и ќе видиме замаглување на границите меѓу нив.

Новите решенија за продолжена работа, хибридна и далечинска работа, деловно одлучување и автоматизација на рачни, рутински и креативни оптоварувања ги комбинираат овие технологии на начин што им овозможува да се подобрат една со друга. Ова нè приближува од кога било до точката каде што можеме да создадеме „интелигентни претпријатија“ каде системите и процесите се поддржуваат меѓусебно за извршување на обичните и секојдневните задачи на најефикасен можен начин.

За да се подготват за ова, бизнисите мора да се погрижат да ја вградат вистинската технологија во нивните процеси и во секоја област од нивниот бизнис. Во овој момент, има навистина многу малку изговори за бизнис и не разбирање како вештачката интелигенција и другите технологии споменати погоре ќе влијаат на вашиот бизнис и индустрија. Поефикасна продажба и маркетинг, подобра услуга за клиентите, поефикасни синџири на снабдување, производи и услуги кои се поусогласени со потребите на клиентите и рационализирани производни процеси се на маса, а во 2023 година бариерите за пристап ќе бидат помали од кога било.

Инфлација и безбедност на синџирот на снабдување
Економските изгледи за поголемиот дел од светот не се светли за 2023 година. Експертите рекоа дека можеме да очекуваме постојана инфлација и пригушен економски раст. Многу индустрии продолжуваат да се измачувани од проблеми со синџирот на снабдување што се појавија за време на глобалните исклучувања предизвикани од Ковид-19 и беа влошени само со војната во Украина. За да се справат со ова и да останат во живот, компаниите треба да ја подобрат својата отпорност на кој било начин.

Ова значи намалување на изложеноста на флуктуирачките пазарни цени на стоките, како и градење заштитни мерки во синџирите на снабдување за справување со недостигот и зголемените логистички трошоци.

Важно е компаниите да ги мапираат сите нивни синџири на снабдување и да идентификуваат каква било изложеност на ризици од понудата и инфлација. На тој начин, тие можат да истражуваат начини за ублажување на тој ризик, како што се алтернативни добавувачи и да станат посамостојни.

Одржливост
Светот се повеќе се буди со фактот дека климатската катастрофа ќе претставува многу поголем предизвик од се што сме доживеале во последните децении и дека ќе биде помал од предизвиците со кои се соочуваме поради пандемијата на Ковид. Ова значи дека инвеститорите и потрошувачите претпочитаат бизниси со соодветни еколошки и социјални акредитиви, а трендовите на купување сè повеќе се водени од свесните потрошувачи – оние од нас кои даваат приоритет на фактори како што се влијанието врз животната средина и одржливоста при изборот од кого да купуваат или со кого да прават бизнис.

Компаниите во 2023 година треба да се погрижат нивните еколошки, социјални и процеси на управување  да бидат преместени во центарот на нивната стратегија. Ова треба да започне со мерење на влијанието што секој бизнис го има врз општеството и животната средина, а потоа да продолжи кон зголемување на транспарентноста, известувањето и одговорноста.

Корисничко искуство
Во 2023 година, клиентите копнеат за искуство повеќе од било што друго. Сепак, тоа не мора да значи дека цената и квалитетот се споредни. И двете играат улога, до одреден степен, во начинот на кој го доживуваме процесот на избор, купување и уживање во стоките и услугите на кои ги трошиме парите.

Улогата што технологијата ја игра овде, традиционално, е да ги поедностави процесите и да ги отстрани проблемите од животот на потрошувачите. Размислете за механизми за препораки кои ни помагаат да избереме што да купиме или онлајн портали за услуги на клиентите кои се занимаваат со проблеми и поддршка по продажбата. Тие сè уште ќе играат клучна улога во 2023 година, но играта еволуираше и овогодинешните клучни зборови се потопување и интерактивност.

Предизвик за таленти
Во текот на изминатата година, видовме огромни миграции на талентирани луѓе, наречени Големата оставка и тивкото откажување, додека работниците го преоценуваат влијанието на работата и што сакаат да добијат од нивните животи. Ова изврши притисок врз работодавците да обезбедат атрактивни кариери, флексибилност на хибридното работење и примамлива работна средина и култура на компанијата. Во 2023 година од суштинско значење ќе биде да им се понуди на луѓето исполнета работа, постојани можности за раст и учење, флексибилност и разновидни работни места ориентирани кон вредности.

Згора на тоа, забрзувањето на дигиталната трансформација води кон поголема автоматизација на работното место што ќе ја зголеми речиси секоја работа во светот. Луѓето сè повеќе ќе ја споделуваат својата работа со интелигентни машини и паметни роботи, а тоа има огромни импликации за вештините и талентите што ќе ги бараат компаниите во иднина. Тоа ќе значи преквалификација и усовршување на голем број луѓе на нашите работни места, како и регрутирање на нови луѓе кои ги имаат потребните вештини за во иднина.

Од една страна, бизнисите мора да се справат со огромниот јаз во вештини што постои во областите како што се науката за податоци, вештачката интелигенција и други технолошки области, осигурувајќи дека тие создаваат работна сила со податоците и технологијата потребни за успех во иднина. Од друга страна, бидејќи човечките работни места се зголемуваат со технологијата, бизнисите мора да го преквалификуваат персоналот со вештините потребни за работа заедно со паметните машини и да ги развијат нивните уникатни човечки вештини кои во моментов не можат да се автоматизираат. Во 2023 година ќе вклучува вештини како што се креативност, критичко размислување, интерперсонална комуникација, лидерство и примена на „хумани“ квалитети како грижа и сочувство.