Почнува нов бран поскапувања на нафтата, дизелот ќе биде сè поголем проблем

180

Аналитичарите очекуваат ново значително поскапување на нафтата бидејќи вкупната побарувачка на енергија значително ја надминува понудата пред сè предизвикана од нарушувањето во снабдувањето со природен гас.
Тоа е заклучокот на Кристиан Малек, шеф на енергетската стратегија на JPMorgan Chase, во интервју за ТВ Блумберг.

Глобалното производство на сурова нафта не го следи растот на побарувачката, па „се враќаме на истото прашање како во иднина да го решиме енергетскиот дефицит“, предупреди Малек, пренесува Јутарњи лист.

„Може да биде јаглен, може да биде гас… Мора да биде преку соларна енергија и ветер, а кога ќе поминеме низ сето тоа, сè уште имаме голем дефицит во снабдувањето со нафта, што во основа значи дека ќе видиме значителен пораст на цени“.

Малек инсистира дека големите меѓународни компании во нафтениот бизнис не трошат доволно за истражување на нови наоѓалишта, со цел да ги заменат оние што се исцрпуваат, а пазарите се премногу изложени на интересите на организацијата ОПЕК, чии земји-членки сакаат да го задржат понудата на нафта е ограничена токму поради тоа што профитираат од високите цени. Дополнително, според Малек, треба да се очекува ново зајакнување на кинеската побарувачка по укинувањето на ограничувањата за заклучување, што исто така ќе има значително влијание врз цените.

Комбинацијата на овие фактори, заклучува Малек, повторно ја турка цената на нафтата кон нивоата од 150 долари за барел.

Во ситуација кога цената на дизелот како клучен нафтен дериват е под екстремен притисок од прениските залихи и проблемите во работењето на рафинериите, американскиот претседател Џо Бајден прави малку очајнички потег да ослободи нови залихи од националните стратешки резерви, дури и иако тие се на најниско ниво од 1980-тите. Поради американските избори, Бајден се става на голем ризик бидејќи сака да ги одржува демократските гласачи што е можно посреќни.

Новото очекување за поскапување на нафтата само ќе го влоши постоечкиот проблем со дизелот. Тоа би можело да биде особено болно во ЕУ бидејќи стариот континент е многу повеќе зависен од увоз на руска нафта и гас, а администрацијата на Белата куќа веќе објави дека САД повеќе не можат да си дозволат да извезуваат нафта и гас од шкрилци во Европа. Дополнително, уште порано, претставниците на најголемите американски производители на нафта и гас им порачаа на европските претставници дека не можат да сметаат на значително зголемување на испораките, бидејќи зголемувањето на производството ќе ја намали неговата ефикасност и со тоа ќе ја урне профитабилноста.