Поставете си неколку прашања за да дознаете колку навистина е добра вашата бизнис идеја

106

Кога имате нова возбудлива идеја, лесно е да се фокусирате на сите нејзини придобивки и да преземете акција. Но, тоа може да доведе до неуспех. Вашиот ограничен увид може да значи дека не гледате потенцијални пречки – и можеби оставате неистражени други ветувачки опции.Ако сакате да процветаат најдобрите идеи, треба да го отворите вашиот ум за различни перспективи – од луѓе надвор од вашиот тим, со кои вообичаено не разговарате – и да поставувате прашања од отворен тип. Откако ќе ја презентирате вашата идеја, прашајте: Што се издвојува и што недостасува? Што би рекле нашите критичари? Размислете за неуспехот на вашата идеја. Размислете за другите луѓе надвор од собата и прашајте: Што би рекол некој на линијата на фронтот? Конечно, ставете се во кожата на вашите конкуренти. Кои недостатоци или слабости во вашата идеја би ги славеле доколку сте успешни?

Не е потребно многу за да се добие енергија за нови работи, без разлика дали тоа е производ на кој работиме, предлог книга или процес кој бара ревитализација. Возбудени од одличните нови идеи и возбудени да се движиме брзо, ја зграпчуваме можноста и одиме напред. Ги собираме нашите тимови и тргнуваме во акција, презентирајќи ги само придобивките од нашата идеја и креирајќи план за исполнување на нашите ветувања. Нашата цел е да заслепуваме и убедиме додека се заслепуваме себеси и другите за можните недостатоци.

Но, притоа, се соочуваме со опасностите од ограничената перспектива.  Може да наидеме на неочекувани пречки во последен момент.

Ако сакате да процветаат најдобрите идеи, тогаш следниве прашања можат да ви помогнат да ги проширите вашите хоризонти.

Што се издвојува?

Кога презентираме идеи или предлагаме начин за напредување, поголемиот дел од нашата работа му претходи на разговорот додека ја подготвуваме презентацијата. Откако ќе разговараме, идејата почива на колективот. Наместо тесно да го водите разговорот, дознајте што веќе разбрале другите поставувајќи го ова прашање. Вашата публика можеби ги сфатила главните теми или може да нацрта сосема поинаков агол. Дополнителна придобивка од поставувањето на ова прашање е повратната информација за вашата комуникација. Можеби никој не го спомнува единственото нешто што навистина сакавте да го нагласите. Со искрено барање за впечатоци од вашите слушатели, ги поканувате на патување со вас. Кога нашите идеи ги вклучуваат идеите на другите, тие имаат поголеми шанси да ја постигнат целта.

Што недостасува?

Можеби мислиме дека го испитавме проблемот од сите агли и ја опфативме секоја можност. Но, луѓето со различно потекло или области на експертиза веројатно ќе забележат различни празнини. Со прашањето што недостасува, ние сигнализираме отвореност за повратни информации и подготвеност да се откажеме од контролата. Ние се справуваме со грешките многу пред конечниот резултат или дури и значајна предност на пазарот.

Што би открила нашата pre mortem?

Истражувачкиот психолог и експерт за одлучување Гери Клајн им препорачува на тимовите да спроведат pre mortem (пропаѓање) каде проектираат една година напред и да замислат дека нивниот проект пропаѓа. Тимовите пишуваат приказна за тоа како тој проект пропаднал. Природно е да бидеме возбудени од нашите идеи. Но, ако застанете за да добиете живописна слика за тоа што може да тргне наопаку, многу добро може да го спречи тој пат.