Русија планира да произведе 1.000 големи комерцијални авиони до 2030 година

93

Воздухопловната индустрија на Русија ќе има за цел да „продолжи понатаму“ без Запад, користејќи локално произведени делови за производство на 1.000 авиони до 2030 година, без да се потпира на купувањата од Боинг и Ербас, соопшти државната компанија Ростек.

Забелешките на Ростек, огромна државна корпорација на чело со близок соработник на претседателот Владимир Путин, која го вклучува единствениот руски производител на цивилни авиони, се најсилен показател дека воздухопловниот сектор на земјата го гледа конфронтацијата со Западот како постојан јаз, пренесе Ројтерс.

Воведувањето на најстрогите санкции во модерната историја од Западот, откако Москва испрати илјадници војници во Украина, предизвика најголема промена во руската економија од распадот на Советскиот Сојуз кон крајот на 1980-тите.

Во постсоветска Русија, странските авиони, главно од Боинг и Ербас, сочинуваат 95 отсто од националниот патнички сообраќај, но санкциите значат дека нема да има резервни делови за нив.

Ројтерс уште во август објави дека руските авиокомпании, вклучително и Аерофлот под државна контрола, ги деактивираат тие странски авиони за да обезбедат резервни делови што повеќе не можат да ги купат во странство поради западните санкции.

Но, Ростек, на чело со Сергеј Чемезов, го гледа пресвртот како можност за изградба на силна, независна воздушна индустрија.

„Странските авиони целосно ќе испаднат од флотата“, рече Ростек во писмениот одговор на прашањата на Ројтерс за нејзините планови и ситуацијата во руската авијација. Сметаме дека овој процес е неповратен и дека авионите Боинг и Ербас нема да и бидат испорачани на Русија“, се наведува во соопштението.

Ростек управува со некои од главните индустриски, одбранбени и инженерски средства на Русија откако Путин потпиша декрет за основање на корпорацијата во 2007 година.

Сепак, производството на целните илјада авиони за патнички и товарни потреби за само седум години не е воопшто едноставна задача. Западните аналитичари сметаат дека Русија нема да може да го направи тоа, а Ројтерс потсетува дека целата индустрија на поранешниот СССР не произведе вкупно две илјади авиони за околу 45 години.