Soft Life: Зошто младите се откажуваат од трката за успех?

56

Амбицијата некогаш доаѓаше со ветување за сопствен дом, добра плата, напредување и лично исполнување. Што се случува кога тоа ветување е прекршено?

„Членовите на генерацијата Z се навистина напорни, особено на работното место“, изјави неодамна оскаровката Џоди Фостер во интервју за „Гардијан“. „Од нив често може да слушнете дека не се расположени да дојдат во канцеларија наутро, да се видиме попладне или утре. Коментарот, секако, наиде на критики на мрежата Х (Твитер). Еден корисник коментираше: „61-годишната Џоди Фостер е дел од генерацијата која создаде и остави свет толку лош за генерацијата З што тие се крајно згрозени и со добра причина“.

Пристапот кон работата на генерација З е нашироко дискутиран во медиумите, со општ консензус дека им недостасува работна етика и амбиција, дека се мрзливи и се жалат на сè. Во одбрана на своите врсници, 27-годишниот ТикТокер Роби Скот во видеото вели: „На генерација З и на милениумците не им недостасува работна етика. Капитализмот во доцна фаза нема етика. Остануваме на училиште. Ќе одиме на факултет. Работиме од петнаесет или шеснаесет години, правиме сè што ни кажат, па да можеме што? Дека во доцните дваесетти сè уште живееме во детски соби, во домовите на нашите родители?“

Истражувањето на недвижностите на компанијата Редфин покажа дека секој петти млад закупец на недвижности мисли дека никогаш нема да може да поседува дом, а мнозинството ги наведува високите цени како најголема пречка, така што поседувањето стан за нив недостижен луксуз.

Значи, притисокот да се работи напорно за младите сè уште постои, но на крајот од лавиринтот нема повеќе примамлива награда (така да се каже, нема сирење во стапицата за глувци). Според нивното мислење (и искуство) напорната работа само го зајакнува системот кој, во најдобар случај, не им дава ништо за возврат, а во најлош случај, активно ги завртува. И така се роди револуцијата на „мекото живеење“ – каде што повеќе не е приоритет да се трудиш до исцрпеност за да бидеш #girlboss или да можеш да се „наклониш“ на корпоративниот машки свет. Затоа тие, сè почесто, избираат т.н мек живот.

Што всушност е „мек живот“?
Soft Life е тренд на TikTok, главно меѓу членовите на помладите генерации, кои ги напуштиле своите стресни корпоративни работни места во корист на побавен и полесен живот. За некои, ова значи целосно откажување од напредувањето во кариерата и амбициите, наместо тоа да изберат да работат со скратено работно време и да ги извршуваат своите хоби.

За други, тоа значи наоѓање работни места кои овозможуваат далечински работи и флексибилност, добри бенефиции и подобар баланс помеѓу работата и животот. Накратко, целта е да имате повеќе време и енергија за она што ве прави среќни и помалку време и да се фокусирате на она што не ве прави. Така да се каже, канцелариската верзија на „само биди нежен со себе“.