Станува преголемa: Кина најавува дека ќе почне да ја контролира автомобилската индустрија!

32

Во последно време, лидерите на европските автомобилски компании постојано ги повикуваа кинеските конкуренти, особено производителите на електрични автомобили, за наводни нефер услови. Нешто слично се случува и во Соединетите Американски Држави, иако таму кинеската експанзија не е толку изразена со оглед на ограничувањата што ги ставаат на одредени производи од источно потекло. Кина, од друга страна, призна дека нејзината автомобилска индустрија е надвор од контрола бидејќи речиси секој ден неконтролирано расте, што би го преплавило светскиот пазар со поевтини електрични возила со кои другите не можат да се натпреваруваат. Исто така, под знак прашалник е одржливоста на огромна индустрија која не генерира голем профит. Поради оваа причина, кинеската влада во неодамнешната изјава објавена од „Фајненшл тајмс“ рече дека ќе запре дел од ова проширување како одговор на критиките за нефер индустриски и трговски политики.

Во извештајот се наведува дека владата во Пекинг посеопфатно ќе ги контролира новите проекти на електрични возила, и марки и модели.

Минатиот септември, Европската унија отвори истрага за нелојална конкуренција меѓу европската и кинеската индустрија, имајќи предвид дека индустријата добива значителни средства од различни буџетски и небуџетски извори од државните органи за извоз на производи на Стариот континент по значително пониска цена од просечниот. Сето ова ја поттикнува Кина да преземе акција, плашејќи се дека воспоставува автомобилска индустрија која е многу поголема од нивото потребно за домашната побарувачка.

Минатата година Кина ја престигна Јапонија како најголем извозник на возила во светот. И покрај бројните автомобилски марки, кинескиот пазар најдобро ги прифати возилата на две марки – Geely и BYD, кои покажуваат интерес за меѓународна експанзија. Во моментов, во Кина има околу 95 марки на електрични возила, кои нудат повеќе од 300 електрични модели.