Tesla ги преполовила трошоците за производство на автомобили во последните 5 години

32

Шефот за односи со инвеститори на Tesla откри колку е поевтино за американскиот производител на електрични возила да ги произведува своите возила.

Говорејќи на технолошката конференција организирана од Goldman Sachs во Сан Франциско претходната недела, Мартин Вијеха рече дека производствените трошоци по возило ќе бидат најважниот фактор во одредувањето колку возила може да направи една марка и колкава ќе биде компанијата.

Конкретно, Вијеха откри дека компанијата Tesla трошела во просек по 84.000 долари за производство на секое од своите возила во 2017 година и дека овој трошок сега е намален на само 36.000 долари.

Тој, исто така, тврди дека речиси ниту една од овие заштеди не доаѓа од поевтините трошоци за батерии, туку од подобрениот дизајн на возилото што го олеснило производството.

Да бидеме фер, треба да се нагласи дека Tesla започна со производство на многу поевтиниот Model 3 дури во 2017 година (дотогаш само поскапите Model S и Model X излегуваа од производната лента), а вториот, подостапен автомобил, Моделот Y, е „излезен“ дури во 2020 година.

Околу половина од сегашните возила на Tesla се произведуваат во фабриката во Фримонт во Калифорнија, иако фабриките во Берлин и Шангај се покажуваат сè поважни.

Вијеха додаде дека, бидејќи погоните ја зголемуваат стапката на производство, тие ќе можат да произведуваат возила за помалку од 36.000 долари по единица во просек.

Business Insider забележува дека извршниот директор на Tesla рекол дека индустријата за електрични возила ќе расте исто толку брзо како снабдувањето со батерии и ќе предизвика промени во рударството и рафинирањето на суровините, како и дизајнот и конструкцијата на батериски ќелии и батериски пакети.

Model 3 и Model Y го сочинуваат најголемиот дел од тековната продажба на Tesla, но Вијеха призна дека производителот на автомобили треба да пушти во производство поевтин EВ, особено ако сака да ги оствари своите амбиции за роботакси.

Додаде и дека побарувачката за Model 3 и Model Y е толку силна што Tesla не брза да лансира нов модел од почетно ниво.

„Моделот Y во суштина ќе стане најпродаваното возило од било каков вид, на сите времиња, во светот во 2023 година“, тврди тој.