Tesla и Porsche им помагаат на електричните автомобили да водат во три сегменти во Европа

8

Електричните автомобили се првите три сегменти во Европа во однос на продажбата, според тековните податоци за првиот квартал, пишува Automotive News Europe. Лидер во два од овие сегменти е американскиот производител на електрични автомобили Tesla Inc., највредната автомобилска компанија во светот со пазарна капитализација од 896,82 милијарди долари.

Растот на продажбата на Tesla Model Y, кој дебитираше на европскиот пазар во 2021 година, му помогна на моделот да го предводи сегментот на средни теренци, пред Mercedes-Benz GLC и Volvo XC60, според Dataforce.

Моделот Y се придружува на седанот Model 3 на врвот на клучниот сегмент. Model 3 го презеде водството кај премиум автомобилите со средна големина, пред вториот BMW Серија 3 и Mercedes-Benz C-Class, кој е трет.

Германскиот премиум бренд Porsche продолжува да води во сегментот на луксузни седани со целосно електричниот Taycan, кој ја надминува класата S на Mercedes. Сепак, водството на Taycan може да биде оспорено бидејќи конкурентните електрични модели продолжуваат да се искачуваат на топ листите, со Audi e-tron GT на третото и Mercedes EQS на четвртото.

Најголем сегмент во однос на продажбата за првиот квартал се малите теренци. Со раст на продажбата од 1,5% до 476.242 единици, овие возила успеаја да го надминат сегментот на мали автомобили.

Силна поддршка за сегментот е вклучувањето на новата Toyota Yaris Cross, која се наоѓа на петтото место веднаш зад Renault Captur, додека Opel / Vauxhall Mokka е на седмото место со 400% раст на продажбата за кварталот. Зголемувањето од 11% во испораките на Hyundai Kona, кое се наоѓа на осмото место, е исто така корисно.

Продажбата во сегментот на мали автомобили е намалена за 30% на 407.336 единици. Падови се забележуваат кај сите модели рангирани во топ 10, освен второто место кое и припаѓа на Dacia Sandero. Моделот забележа раст на продажбата од 16 отсто за кварталот, но заостанува зад лидерот Peugeot 208.

Volkswagen Golf, најпродаваниот автомобил во Европа во првиот квартал од минатата година, е трет откако неговата продажба паднала за 20 отсто на 46.578.

И покрај падовите, овој сегмент успеа да ја задржи предноста во однос на компактните SUV модели, чија продажба падна за 3,9 отсто на 404.288 примероци.

Лидер тука е Hyundai Tucson со 10 отсто раст на продажбата. Новиот Kia Sportage, исто така, придонесува, со зголемени испораки за 37 проценти. VW Tiguan, кој беше лидер во сегментот минатиот квартал, падна за 31% на шестото место.

Компактните автомобили паѓаат на четвртото место во Европа според продажбата, откако долго време го заземаа третото место во регионот. Продажбата е намалена за 18% поради падот на Golf и Ford Focus. Побарувачката за треторангираната Skoda Octavia падна за една третина, како одраз на континуираниот недостиг на компоненти за чешката марка.