Tesla се обидува да го отвори патот за кинеските производители на батерии во САД

31

Tesla Inc сака да се пресели на поевтина батерија за своите електрични возила, но прво мора да открие како да ги надмине политичките тензии за да го натера својот кинески партнер да произведува батерии поблиску до фабриките во САД.

Двете најголеми светски економии допрва треба да ги решат споровите околу тарифите, правата на интелектуална сопственост и кинеските упади во воздушниот простор на Тајван. И големата регулаторна репресија на Кина, насочена главно кон технолошкиот сектор, може да биде уште една пречка.

Кина рано ја усвои технологијата и произведува 95% од светските батерии со литиум-железен фосфат (LFP), но клучните патенти истекуваат наскоро, а Tesla рече дека планира да воведе LFP батерии во својата флота од стандардни возила ширум светот и да го приближи производството на батерии до своите фабрики.

„Нашата цел е да ги произведеме сите клучни делови за возила на локално ниво на континентот“, рече Дру Баглино, виш потпретседател на Tesla, за Ројтерс минатата недела.

Tesla гради фабрики во САД и Германија.

„Ние работиме со нашите добавувачи за да ја постигнеме оваа цел, не само на последното ниво на склопување, туку што е можно повисоко“, додава тој.

Tesla моментално користи LFP батерии од кинескиот CATL во некои од кинеското производство на Model 3 и Model Y, а продажбата на основните седани Model 3 со LFP започна и во САД.

Технологијата LFP се смета за поевтина и побезбедна од батериите на база на никел, иако им недостасува иста густина на енергија за да им овозможат на автомобилите да патуваат подалеку со едно полнење.

Технологијата привлече интерес кај производителите на електрични автомобили, а во јуни имаше извештаи дека Apple Inc. е во рана фаза на преговори со кинеската CATL и BYD за да добие LFP батерии за планираните електрични возила и сакаше тие да градат фабрики во Соединетите држави.

Но, CATL не сакаше да изгради фабрика во земјата поради политичките тензии меѓу Вашингтон и Пекинг, како и поради загриженоста за трошоците, изјавија тогашните извори.

„Ја проценуваме можноста за лоцирање на производството во Северна Америка“, се вели во соопштението на CATL во петокот.

„Не можете да го игнорирате целиот геополитички аспект на ова“, изјави за Ројтерс Сањив Малхотра, основач на компанијата за батерии Sparkz и поранешен извршен директор на американското Министерство за енергетика.

„Нашите клиенти не сакаат да бидат фатени во овој политички вкрстен оган“, велат од компанијата, која се обидува да воспостави производни линии на LFP во САД за да ја оспори доминацијата на Кина.

CATL веројатно е подобро да произведува во Кина, каде што имаат пристап до најевтините материјали во светот, вели аналитичарот на Roth Capital, Крег Ирвин.

„На објектот во Соединетите Држави ќе му треба подобар синџир на снабдување во САД за да се постигне пониска цена достапна во Кина.

Гордоста на Кина

Претседателот Џо Бајден даде приоритет на поддршката за влез на електрични возила во борбата против климатските промени, но ограничувањата на батериите би можеле да останат главна пречка за неговиот амбициозен план.

Кина е најголемиот светски пазар за електрични возила и доминира во синџирот на снабдување за производство на литиум-јонски батерии, вклучително и преработка на минерали и суровини.

„Ја нарекувам LFP батеријата на Кина, затоа што навистина ги имате само CATL и BYD. Значи, тоа е навистина гордост на Кина“, рече Тејлор Оган, извршен директор на Snow Bull Capital.

Electric Last Mile Solutions Inc (ELMS), комерцијална компанија за електрични возила која моментално увезува батерии CATL, е во преговори со компанијата за можноста за снабдување со батерии од потенцијалната фабрика на CATL во САД.

Минатата година, извршниот директор Илон Маск рече дека Tesla ќе користи LFP батерии за својот Model 3 од кинеско производство, додавајќи дека овој потег ќе го ослободи капацитетот за Semi камионите и другите возила за кои се потребни никел батерии со поголема густина, поради подолгата километража.

Оттогаш, Маск вети дека ќе ја користи технологијата во повеќе возила и системи за складирање енергија. Енергетскиот проект во Хјустон ќе користи LFP батерии.

Компанијата се соочува со повисоки трошоци главно поради порастот на цените на кобалтот за околу 70% досега оваа година, при што никелот порасна за околу 20% и алуминиумот за околу 50%. Tesla ги користи овие материјали за да ги направи своите батерии.