Цената на литиумот тоне поради забавувањето на кинеската побарувачка за електрични возила

15

Рударите за литиум ги намалуваат трошоците и ги намалуваат плановите за проширување на производството откако забавувањето на побарувачката за електрични возила во Кина ја сруши цената на металот на батериите.
Цената на литиумот падна за повеќе од 80 отсто во изминатата година на 13.200 долари за тон, што е најниско ниво од 2020 година, откако нивото на прекумерна понуда го достигна пазарот, според групата податоци Benchmark Mineral Intelligence.

Последиците ги принудија рударите – претежно во Австралија, која произведува 40 отсто од светската понуда – да го намалат производството бидејќи намалената побарувачка за електрични возила остава залихи на полупроизводен материјал да поминува низ синџирот на снабдување.

„Поминуваме низ период кога премногу нови проекти се појавија на интернет за премалку време“, рече Вилијам Адамс, шеф за истражување на пазарот на стоки во Fastmarkets, агенција за известување за цените. „Ние само што почнуваме да гледаме повлекување.

Иако литиумот не падна толку ниско како во 2019-2020 година, кога достигна најниско ниво од околу 6.000 долари за тон, профитабилноста на многу производители е растегната на сегашното ниво.

Голдман Сакс проценува вишок од 200.000 тони еквивалент на литиум карбонат, или 17 отсто од глобалната побарувачка, оваа година, што ќе бара „значително намалување на понудата“ за да се балансира пазарот.

Но, политичарите и извршните директори во Австралија се загрижени дека тамошните рудари се најмногу изложени на неочекуваната брзина и длабочина на падот на литиумот, откако нивните проекти беа првите што ги почувствуваа брановите ефекти.