Во кои ситуации не треба да се извинувате на работа?

188

Прекумерното извинување може да има контраефект, особено на работното место: може да ги натера другите да мислат помалку за вас, да ја намали вашата самодоверба и да го ублажи влијанието на идните извинувања.

Таа навика може да произлезе од несигурноста, а може да биде особено честа кај жените, вели Патрис Вилијамс Линдо, извршен директор на Career Nomad, консултантска фирма за кариера.

„Научени сме да бидеме супер скромни и да ги минимизираме нашите победи. Така сум воспитан. Беше проблем да се биде горд на начинот на кој зборуваш за себе и за своите достигнувања. Така се чувствуваме несоодветни и несигурни“, додаде таа, пишува CNBC.

Потребата за претерано извинување се раѓа од моделот на самосомневање. Препознавањето кога треба и кога не треба да кажете „извини“ е еден од првите чекори кон наоѓање подобри фрази за употреба наместо тоа, објасни Линдо.

Еве три вообичаени сценарија каде што може да бидете во искушение да се извините прекумерно:

„Извинете“ – ако имате технички потешкотии
Хибридното и далечинското работење станаа популарни во изминатите неколку години, предизвикувајќи луѓето да ги користат нивните електронски уреди повеќе од кога било. За жал, без разлика колку сте познавачи на технологијата, сигурно ќе се појават тешкотии. И тие обично не се ваша вина.

Размислете, на пример, видео повик со грешка. Може да се чувствувате принудени да се извините ако презентацијата трае долго време за да се вчита, ако копчињата не работат или ако има друго техничко доцнење.

„Жал ми е“ често е фраза што луѓето ја користат кога треба да пополнат простор. Не им е удобно со тишината“, изјави Линдо.

Наместо да се извинувате за работи кои се надвор од ваша контрола, користете фрази како „Го ценам вашето трпение“ и „Ви благодарам што работевте со мене“ за да ја надминете незгодноста и да ја вратите самодовербата.

Ако треба да се придружите на состанок
Да претпоставиме дека присуствувате на состанок предводен од колега. Некој истакнува точка со која се согласувате или не се согласувате и сакате да го споделите вашето гледиште.

Можеби ќе одлучите да се мешате велејќи: „Извинете, но јас би сакал да дадам изјава“.

Оваа ситуација не бара извинување, истакна Линдо.

„Ако имате информации за додавање или спротивна гледна точка, тоа е сосема во ред. Луѓето користат „извини“ во овие ситуации за да започнат разговор“, објасни таа.

Наместо да се извинувате, користете фрази како „Би сакал да додадам“, „Мислам дека е така“ или „Ова е друга перспектива“. Тие ви помагаат да придонесете без да се плашите да го сторите тоа.

Ако сте направиле грешка
Сите грешиме, особено на работа. Ако сте направиле погрешна задача или случајно сте навредиле некого, зборот „извини“ не мора да биде погрешен одговор, но не би бил ниту најсилниот одговор.

„Кога правиш нешто погрешно, одговорот не мора да биде „извини“. Можете да разговарате за акцијата што ќе ја преземете за да го истражите или решите проблемот“, рече таа.

Другите фрази може подобро да покажат дека сте подготвени да направите сè што е потребно за да ги исправите работите. Ова може да вклучува реченици како: „Благодарам за повратните информации“, „Ја преземам целосната одговорност“ и „Го ценам што ми го ставивте на внимание – како можам да го поправам?“

Искреното извинување не е лошо, забележа Линдо, но идеално е да се каже „извини“ само кога навистина го мислиш.