Зошто Французите означуваат некои производи со портокалова боја?

28

Велигденските слатки, житариците, павлаките и производите за чистење се најдоа на списокот на производи погодени од таканаречената шринкфлација – скриена форма на инфлација во која цената на производот останува иста, но пакувањето се намалува. Деновиве групата за заштита на потрошувачите „Избор“ објави листа на производи кои најчесто ги трпат овие промени и кои на некој начин претставуваат измама на потрошувачите.

Стандардната тежина на која се навикнати со години веќе не е иста, а познато е дека само мал број купувачи ги читаат декларациите, особено информациите за тежината на производот.

„Форбс“ неодамна во напис објасни како овој трик на производителот влијае на еден специфичен производ – чоколадото. Причина за тоа е фактот што цената на оваа бонбона постојано се зголемува поради невиденото поскапување на какаото (околу 200 отсто за една година), како и енергијата што се користи во производството и транспортот. Цените на какаото растат поради екстремните временски услови и болести, кои на крајот предизвикаа чоколадите да тежат сè помалку. Друг од заклучоците на ова истражување е дека некои производители го намалуваат процентот на чоколадо и наместо тоа користат заменски состојки како карамела, јаткасти плодови и овошје.

Намалувањето на цената на еден производ, додека цената останува иста, не е новост, но во последно време, поради економската криза и падот на куповната моќ на потрошувачите, ваквите злоупотреби се сè почести, насекаде низ светот. Како што објави „Евроактив“, заштитникот на потрошувачите во Хамбург добил повеќе пријави за оваа злоупотреба во текот на претходната година. Како што е наведено, методите за борба против оваа појава се разликуваат од земја до земја, а загриженоста кај потрошувачите доведе, минатата година, на барањето на Комитетот за заштита на потрошувачите упатено до Европската комисија, која бара таквите производи да бидат посебно означени во иднина така што купувачите биле информирани за намалувањето на пакувањето и непроменетата цена. Како што се истакнува, во Франција веќе постои практика ваквите производи да се означуваат со портокалова боја.

– Важно е да се нагласи потребата од построга контрола на состојките во производите, бидејќи сè почесто се применува практиката на додавање поевтини состојки без соодветно известување на пакувањето или декларацијата на производот – објави тогаш „Евроактив“ наведувајќи загрижувачки примери од Германија и Полска, каде што беа забележани намалувања на активните состојки во пастите за заби. Предупредува и на трендот на зголемување на поевтините состојки (често вештачки додатоци) во храната, а во исто време се намалува присуството на поскапи природни состојки, што може да има негативни последици по здравјето на потрошувачите. Нагласен е и недостатокот на информации за заменските состојки на пакувањето на производот.