„Немам поим што се случува во оваа индустрија во моментов“, изјави извршниот директор на Ford, Џим Фарли, на годишната конференција на неговата компанија. Таа реченица се однесуваше на ситуацијата со батериите за електричните автомобили, кои со секој модел стануваат сè поголеми, па Фарли изјави дека „батериите стануваат преголеми“.
Американските производители на автомобили се потпираат на големи батерии за да ги напојуваат своите подеднакво големи електрични возила – особено електричните пикапи кои наскоро ќе го преплават американскиот пазар. Автомобилските компании (можеби со право) претпоставуваа дека најдобриот начин да се продаде електричен автомобил на американското население е да се произведуваат електрични пикапи и камиони. А таквите модели на автомобили се огромни, па им требаат исти батерии за да имаат толкав опсег на такви тешки автомобили.
Фарли е во право
Ова не е одржливо. Поголеми батерии, подолг дострел, потешки камиони… ова не се белегот на големата промена која автомобилската индустрија се обидува да ни ја продаде. Ова е доказ кој ја поддржува старата поговорка дека колку повеќе работите се менуваат, толку повеќе остануваат исти. Разменуваме лоши работи, како што се емисиите на издувните гасови, за други лоши работи, како сè што е вклучено во рударството, рафинирањето и производството на електрични батерии – рече извршниот директор на Ford.
Исто така, постојат голем број еколошки грижи околу овие батерии за електрични возила. Таквите возила се генерално потешки од моторите со внатрешно согорување. Но, се чини дека многу луѓе забораваат дека потешките возила се позагадувачки од полесните.
Фарли е загрижен за трошоците, бидејќи потешките батерии се поскапи, потешки за производство и имаат тенденција да се намалат на профитните маржи, нешто за што производителите на автомобили се многу заштитнички.
Ако имате такви батерии, нема да профитирате. Значи, мора да зборуваме за големината и ефикасноста – изјави Фарли.