Авиокомпаниите на пат да забележат рекорден профит: Велат билетите не се скапи, а приходите им се удвоиле

65

Авиокомпаниите ширум светот се на пат за рекордни приходи од повеќе од 800 милијарди долари оваа година, покажуваат податоците на трговското тело ИАТА, кое ја удвои прогнозата за профитот на индустријата за 2023 година на речиси 10 милијарди долари.

Извршниот директор на ИАТА, Вили Волш, негираше дека билетите се превисоки, и покрај драстичното подобрување на финансиските изгледи. Тој рече дека профитните маржи остануваат „ниски“ и ги обвини добавувачите за зголемените трошоци.

Откако индустријата загуби 183 милијарди долари во годините на пандемијата, Волш рече дека авиокомпаниите се „на пат кон профитабилна, безбедна, ефикасна и одржлива иднина“. Луѓето летаа и покрај економската неизвесност, рече тој, а најновите бројки покажуваат дека патничкиот сообраќај е намален за помалку од 10 отсто на нивоата во 2019 година, пишува Гардијан.

ИАТА предвидува рекордни годишни приходи од 803 милијарди долари во 2023 година и нето профит од 9,8 милијарди долари, што е двојно повеќе од претходната прогноза во декември. Се очекува 4,35 милијарди луѓе да летаат во 2023 година, делумно поради повторното отворање на Кина, како и континуираната побарувачка за патување.

Волш рече дека инфлацијата, вклучително и високите трошоци за гориво, го поттикнува растот на цените, додавајќи: „Во реални услови, цените се исти како и во 2019 година“.

Иако индустријата очекува потивка година откако недостигот на персонал предизвика широко распространети одложувања и откажувања во ОК, Европа и САД минатата година, Волш рече: „Предизвиците остануваат, притисокот на трошоците е акутен, а некои области немаат работна сила“.

Тој рече дека верува оти авиокомпаниите и аеродромите ги решиле проблемите со персоналот, но има сериозна загриженост за контролата на воздушниот сообраќај, вклучително и француските штрајкови.

Обраќајќи им се на делегатите на годишниот состанок на ИАТА во Истанбул, тој ги критикуваше индустриските партнери, велејќи: „За жал, многу од оние со кои работиме ги зголемуваат овие притисоци“.

Тој додаде дека има „неверојатни примери“ на аеродроми кои „ја префрлаат вината и трошоците за нивната неефикасност“ на авиокомпаниите. Волш го потврди ветувањето на авиоиндустријата да биде нето нула до 2050 година, бидејќи се очекува емисиите од воздухопловството сè повеќе да придонесуваат за глобалното затоплување.