Без зголемување на профитабилноста, надежите на Nissan за трансформирање на автомобилската индустрија и спојувањето со Honda се во опасност
Планираното спојување помеѓу Nissan, Honda и потенцијално Mitsubishi претставува можност за трансформација на автомобилската индустрија. Но, за Nissan, патот кон оваа цел е полн со предизвици. Компанијата се соочува со огромен притисок да го зголеми профитот, што е клучен услов за обезбедување на поддршката од Honda. Без значителен финансиски пресврт, спојувањето би можело да остане само на хартија.
Амбициозни цели за зголемување на профитот
На заедничка прес-конференција минатиот месец, трите производители прикажаа график кој го отсликува амбициозниот план на Nissan за значително зголемување на оперативниот профит до август 2026 година – датумот предвиден за финализирање на спојувањето. Целта е Nissan да генерира околу 400 милијарди јени (приближно 2,6 милијарди евра) во фискалната 2026 година.
Ова е голем предизвик, особено ако се земе предвид дека оперативниот профит на Nissan во првата половина од фискалната 2024 година се намали за 90,2%, од 336,7 милијарди јени на 32,9 милијарди јени (од 2,3 милијарди на 225 милиони евра). Падот на нето-приходите беше уште подраматичен, со намалување од 93,5%, што го прикажува сериозниот финансиски притисок врз компанијата.
Финансиски предизвик за Nissan
Според извештаите, трите компании заеднички цели да генерираат 3 трилиони јени (19 милијарди долари) годишно и да создадат синергии вредни 1 трилион јени (6,4 милијарди евра). Делот на Nissan во оваа цел е профит од 600 милијарди јени (3,8 милијарди евра). Но, доколку Nissan не успее да покаже одржлива стратегија за тројно зголемување на профитот до 2026 година, спојувањето може да се изјалови.
Претседателот на Honda, Тошихиро Мибе, беше јасен: „Интеграцијата нема да се реализира доколку Nissan и Honda не успеат да се стабилизираат како независни компании.“
Во споредба со Nissan, Honda е во многу подобра позиција, со очекуван оперативен профит од околу 1,42 трилиони јени (9,1 милијарди евра) за фискалната 2024 година. Во меѓувреме, Nissan го намали својот прогнозен профит на само 150 милијарди јени (~950 милиони евра), што претставува пад од 74% во споредба со претходната година.
Производствени предизвици и идни чекори
Со планираното намалување на производствените капацитети, Nissan ќе може да произведува околу 4 милиони возила годишно. Според извршниот директор Макото Учида, компанијата може да оствари профит со продажба на 3,5 милиони единици годишно, што истовремено ќе обезбеди средства за враќање на акционерите и инвестиции во раст. Сепак, оваа година се очекува Nissan да продаде само 3,4 милиони возила.
Деталите за спојувањето сè уште се дефинираат. Очекувањата се дека Nissan и Honda ќе ги финализираат условите за размена на акции во јуни, при што ќе се земат предвид просечните цени на акциите пред потпишувањето на меморандумот за разбирање.
Спојувањето е ветувачка можност, но патот до неговата реализација бара решавање на сериозните финансиски и оперативни предизвици на Nissan.
Преземено од Avtoplus.mk