Како Кинезите произведуваат автомобил за само 18 месеци?

Кинеските компании како BYD, кои до неодамна беа потсмевачки отпишани како обични имитатори, денес поставуваат нови правила на игра во индустријата каде што брзината стана клучна. Неверојатен е фактот дека некои од нив успеаја да го скратат времето на развој на ново возило од просекот во индустријата од речиси пет години на само 18 месеци. Се поставува прашањето: дали станува збор за врвна ефикасност или за опасно прескокнување на клучните чекори?

Carbuzz ги истражувале неверојатно брзите процеси на развој на кинеските возила за да ја открие тајната на нивниот успех и што тоа значи за Западот.

Кинески рецепт за успех

Водечките кинески брендови како BYD, Chery и Zeekr денес не само што доминираат на огромниот домашен пазар, туку сè поагресивно бараат можности надвор од границите на Кина. Нивниот брз раст е резултат на радикално поинаков пристап кон развојот на возилата, што ги остави западните гиганти како што се General Motors, Volkswagen или Toyota целосно воодушевени.

Иако на гореспоменатите компании им се потребни помеѓу четири и пет години за да дизајнираат, тестираат и лансираат нов модел, што вклучува исцрпно тестирање во реални услови и создавање на повеќе прототипови, Кинезите едноставно немаат време за тоа. Според истражувањето на агенцијата Ројтерс, тие го скратиле целиот процес на неверојатни 18 месеци.

Оваа предност произлегува од фундаментална промена во филозофијата. Компании како BYD и Chery се водат од принципот „доволно добро“ за да стигнат до пазарот што е можно поскоро.

Наместо бесконечно да го дотеруваат секој детаљ во потрага по совршенство, тие лансираат модел, а потоа го усовршуваат врз основа на повратните информации од клиентите. Ако тоа ви звучи познато, тоа е затоа што е истата стратегија што ја користат технолошките стартапи од Силиконската долина – да објават производ и да видат што функционира.

Одличен пример е теренецот Omoda 5 на Chery. Кога компанијата одлучи да го адаптира овој модел за европскиот пазар во октомври 2023 година, им беа потребни само шест недели за да развијат ажурирана верзија со ново управување, суспензија, подобрени сопирачки и контрола на влечење и да ја испратат до дистрибутерите. Со таква ефикасност, не е изненадување што кинеските брендови зазедоа над 50% од домашниот пазар, што е огромен скок во однос на 30% што ги држеа во 2020 година.

Како го постигнуваат невозможното?

Тајната лежи во масовната примена на дигитални алатки и вештачка интелигенција. Наместо да трошат време и пари на физички прототипови и долги тестови на патот, кинеските инженери се потпираат на напредни симулации и виртуелна реалност.

Zeekr, бренд во рамките на групацијата Geely, е совршен пример. Нивните инженери користат вештачка интелигенција за брзо пребарување на огромната архива на Geely што содржи 20 години дизајнерски решенија за да ги пронајдат најекономичните компоненти за нови модели, драстично забрзувајќи го процесот.

Geely исто така користи брзи дигитални симулации, познати како „hardware-in-the-loop“, за тестирање на компоненти како што се сопирачки или трепкачи во рекордно време. Она што на традиционалните производители им се потребни недели тестирање во реалниот свет, тие го прават виртуелно. Компанијата наводно поседува и симулатор во форма на автомобил кој му овозможува на лицето да го тестира системот во дигитална средина, што целосно ја заобиколува потребата од физички прототип.

BYD оди чекор понатаму. Не само што целосно ја интегрира вештачката интелигенција во процесот на дизајнирање, туку самостојно произведува дури 75% од компонентите за своите возила. За споредба, Tesla набавува повеќе од половина од своите делови за Модел 3 од надворешни добавувачи. Овој пристап ги елиминира доцнењата во синџирот на снабдување и му овозможува на BYD ефикасно да имплементира промени во дизајнот дури и во доцните фази од развојот.

Работна сила

Трудот е еден од најголемите трошоци во автомобилската индустрија. Цената на трудот во Кина е неспоредливо пониска отколку во Европа или САД, што им овозможува на компании како BYD да вработат армија луѓе. BYD има околу 900.000 вработени, еднакво на бројот на работници во Toyota и VW заедно, а работната недела често вклучува шест дена од 12 часа.

Кинеските компании имаат многу „плитка“ хиерархија, со многу помалку чекори помеѓу менаџерите и директорите, што овозможува брзо донесување одлуки. Ова е во остра спротивност со бирократските лавиринти на западните корпорации, каде што одобрувањето на една промена на дизајнот може да трае со месеци. Во Кина постои култура на итност и ефикасност.

Додека Toyota се држи до својот речиси свет процес на повеќе прототипови, Кинезите прифаќаат стратегија со поголем ризик и поголема награда и честопати целосно ја прескокнуваат таа фаза. Сè се потпира на симулации, а сите корекции се прават откако автомобилот веќе е на пазарот.

За оние кои се сомневаат во безбедноста на овој пристап, брендовите како Chery едноставно ги покажуваат своите пет ѕвездички на безбедносните тестови на Euro NCAP. Квалитетот на кинеските возила денес е опасно блиску до западните, јапонските и корејските конкуренти, пишува Carbuzz.

Глобално освојување

Охрабрени од овој триумф дома, кинеските производители сега се решени да го освојат глобалниот пазар. Продажбата на петте најголеми кинески компании се зголеми повеќе од двојно помеѓу 2020 и 2024 година. На чело на извозната офанзива е Chery, која продаде повеќе од 1,1 милион возила во 100 земји во 2024 година, што претставува речиси половина од нивната вкупна продажба. BYD има слични амбиции – да продаде половина од своите возила надвор од Кина до крајот на деценијата.

Постојат значителни пречки на патот. САД практично го забранија увозот на кинески автомобили со високи царини, а Европа се заканува со слични мерки, жалејќи се на неправедни владини субвенции за електрични возила. Но, Кинезите имаат одговор. Chery веќе гради фабрики во Европа, вклучително и заеднички проект со шпанскиот Ebro. Со ова, тие планираат да ги заобиколат царинските бариери и да обезбедат брз раст на Стариот континент.

Западните производители многу го чувствуваат притисокот. Во обид да станат поефикасни, тие самите склучуваат партнерства со до неодамна конкурентите. Volkswagen потпиша договор со XPeng, а Toyota сè потесно соработува со BYD, што е јасен знак дека тие ја препознаваат и заканата и можноста.