Автомобилите ќе останат скапи уште некое време

182

Се очекуваше дека испораката на компјутерски чипови и производството на автомобили ќе се врати во нормала овој квартал. Наместо тоа, зголемениот број случаи на инфекција со коронавирус, особено во Југоисточна Азија, предизвикува нова рунда недостаток на делови и затворање на погоните за производство на автомобили низ целиот свет.

Тоа веќе може да ги одржи високи цените на автомобили.

Во четвртокот, Toyota, најголемиот светски производител на автомобили по продажба на возила, објави затворање на  фабрики во септември поради. Ова ќе го намали производството за околу 40 %. И Volkswagen соопшти дека наскоро би можеле да бидат принудени да направат слични намалувања во производството.

Малезија е голем снабдувач на компјутерски чипови што се користат во автомобилската индустрија. Изјавите на Тојота и VW следеа по слични најави од други производители на автомобили, вклучувајќи ги и General Motors, Ford и Stellantis.

“Недостатокот на чипови е голем проблем, но има толку многу нарушувања во синџирот на снабдување. Исто така, недостасуваат други делови. Постојат секакви ограничувања што го попречуваат враќањето во целосно производство “, рече Кристин Џицчек, виш потпретседател за истражување во Центарот за автомобилски истражувања.

Вкупното производство на автомобили ширум светот беше многу помало во вториот квартал поради недостаток на чипови. Сепак, производителите на автомобили очекуваа недостатокот на чипови да се намали во втората половина на оваа година, што ќе им овозможи да го надоместат производството. Тогаш се случи варијантата Делта. 

Недостатокот на чипови што ја зафатија индустријата кон крајот на 2020 година и голем дел од 2021 година беше повеќе резултат на грешка во планирањето отколку проблем што директно се припишува на пандемијата.

Кога затворањето во почетокот на 2020 година предизвикаа огромни загуби на работни места, продажбата на автомобили првично опадна. Производителите на автомобили реагираа со намалување на нарачките за делови, вклучувајќи компјутерски чипови, во очекување дека ќе се намали побарувачката за нови автомобили во месеците, ако не и годините што доаѓаат.

Сепак, побарувачката за автомобили брзо закрепна, а производителите на автомобили останаа без потребните чипови. Нивните добавувачи веќе го продадоа својот вообичаен удел на компании кои произведуваат компјутери, конзоли за видео игри и друга електроника.