Европа добива свој „Суецки канал“ -Изградбата на Истанбулскиот канал засекогаш ќе го промени текот на глобалната трговија

Се подготвува реализација на еден од најамбициозните инфраструктурни проекти во Европа – изградбата на Истанбулскиот канал, чија улога ќе биде клучна за глобалната трговија. Овој проект, инициран од претседателот Реџеп Таип Ердоган уште во 2021 година, претставува огромна инвестиција вредна 25 милијарди американски долари, со цел да се позиционира Истанбул како централна точка на светските трговски текови.

Каналот ќе го пресече европскиот дел на градот, создавајќи нов поморски коридор што ќе ги поврзува Азија и Европа, а со тоа значително ќе го олесни сообраќајот на Босфорот.

Првичните реакции на овој проект беа мешани, со скептицизам за неговото влијание врз животната средина, но турските власти останаа посветени на неговото спроведување, гледајќи го како клучен елемент на нивната економска стратегија. Овој воден пат се очекува да донесе значителни придобивки и за Турција и за соседните земји, особено преку подобрување на трговскиот капацитет и урбанизацијата.

Каналот ќе се наоѓа во западниот дел на Истанбул и ќе овозможи пловидба меѓу Црното и Мраморното Море. Поранешниот министер за транспорт на Турција, Ахмет Арслан, изјави дека во моментов нема соодветна алтернатива за минување на бродови што превезуваат опасни материи, што предизвикува сообраќаен метеж и ги зголемува ризиците во Босфорскиот теснец. Новиот канал ќе пренасочи дел од тој сообраќај, намалувајќи го притисокот врз Босфорот и зголемувајќи ја безбедноста.

Планирано е Истанбулскиот канал да биде долг 45 километри, со ширина од 400 до 1.000 метри и длабочина од околу 25 метри. Каналот ќе има шест моста кои ќе обезбедат поврзување со остатокот од европскиот дел на градот. Неговата изградба ќе биде клучна за зголемување на капацитетите за меѓународна трговија, што дополнително ќе привлече инвестиции и туристички посети.

Вкупната вредност на изградбата на овој канал се проценува на 25 милијарди американски долари, од кои 10 милијарди долари ќе бидат инвестирани за развој на околните области, додека 15 милијарди долари директно ќе се инвестираат во изградбата на самиот канал. Овој проект ја покажува решеноста на Турција да ја модернизира својата инфраструктура и да ја зајакне својата глобална економска позиција.

Како што напредува работата на каналот, се очекува тој значително да го промени урбаниот лик на Истанбул и да ја зацементира улогата на Турција како значаен учесник во глобалната трговија. Проектот вклучува соработка на домашни и странски компании, вклучително и турските фирми Јапи Меркези и Цимко, како и меѓународни партнери како Бехтел.

Истанбулскиот канал не е само градежен потфат, туку и стратешки проект кој долгорочно ќе ги редефинира трговските текови во регионот. Овој воден пат значително ќе го намали товарот на Босфорот, а истовремено ќе отвори нови можности за развој на Истанбул, позиционирајќи го како важен центар на светската трговија во годините што доаѓаат.