Facebook загуби нова битка за својата фрагментација

23

Тужбата на американскиот регулатор за заштита на конкуренцијата, со која владата има намера да го распарчи Facebook на помали делови, судот во Вашингтон ја прифати во вториот обид. Минатото лето, судијата Џејмс Боасберг ја отфрли првата верзија, наведувајќи недоволни аргументи. Во изменетата тужба тој сега смета дека е многу пооправдано обвинението за нелојална конкуренција, според судските документи објавени во вторник. Судијата, исто така, го одби барањето на Facebook да го затвори случајот, бидејќи шефицата на Федералната трговска комисија (FTC) Лина Кан била пристрасна, пишува „Блумберг“.

Комисијата го обвинува Facebook за монопол на онлајн мрежата. За да го заштити овој монопол на нечесен начин, според нив, Facebook ја купила и услугата за разговор WhatsApp и платформата за фотографии Instagram. Затоа, регулаторот се залага за откажување на аквизициите.

Оригиналната жалба беше поднесена во декември 2020 година на крајот на мандатот на тогашниот претседател Доналд Трамп, но беше изменета под водство на новиот шеф на FTC, Кан, кој беше назначен од неговиот наследник Џо Бајден.

На барање на судијата, FTC даде повеќе аргументи во изменетата жалба за да ја докаже монополската позиција на Facebook. Агенцијата главно се потпира на трендовите во бројот на корисници, како и на анализата на времето што луѓето го поминуваат на платформата. „Овој пат FTC ја заврши својата домашна задача“, напиша судијата.

Во исто време, во жалбата, FTC се обидува јасно да го опише пазарот на социјалните медиуми. Според жалбата, социјалните мрежи се платформи преку кои корисниците одржуваат контакт со пријателите и семејството и споделуваат публикации и искуства на заеднички простор. Врз основа на оваа дефиниција, FTC ги разгледува Twitter, YouTube и видео платформата Tiktok, на пример, во други категории, бидејќи тие се фокусираат повеќе на употреба на содржина отколку на лични врски.

Судијата го отфрли и аргументот на Facebook дека Лина Кан требало да поднесе оставка поради одлуката на комисијата за повторно поднесување на тужбата, која беше донесена по партиска линија со 3-2 во гласови. Компанијата тврдеше дека Кан, водечки прогресивен критичар на големите технолошки компании, не може да биде непристрасен и дека пред да се приклучи на комисијата, одлучила дека компанијата го прекршила законот.

„Иако Хан несомнено изрази ставови за монополската моќ на Facebook, тие ставови не укажуваат на вид на „кратење“ засновано на лично непријателство или финансиски конфликт на интереси што ги дисквалификуваа обвинителите во минатото“, рече судијата Боасберг, цитиран од Wall Street Journal.

Комисијата ја поднесе првата верзија на своето барање пред Кан да му се придружи на телото, а судијата рече дека нема причина да се верува дека нејзиното подоцнежно признавање на тврдењето „се заснова на нешто друго освен на нејзиното уверување дека тврдењето е добро основано. Таквото однесување не бара изземање“.

Сепак, судијата застана на страната на Facebook за друго прашање, пресудувајќи дека FTC не може да продолжи да го обвинува Facebook за попречување на интеракцијата на неговите услуги со оние на други програмери, односно спречување на трети лица развивачи на апликации да добијат пристап до платформата на Facebook.

Портпаролот на Меtа рече дека одлуката го стеснува опсегот на случајот FTC. „Убедени сме дека доказите ќе ја откријат основната слабост на наводите“, рече портпаролот. „Нашите инвестиции во Instagram и WhatsApp ги направија тоа што се денес. Тие се добри за конкуренцијата и за луѓето и бизнисите кои избраа да го користат нашиот производ“.

Холи Ведова, директор на Бирото за конкуренција на FTC, рече дека персоналот на агенцијата „поднел силно изменета жалба и со нетрпение го очекува судењето“.

Тужбата е еден од најголемите антимонополски случаи во една генерација и може да се спореди со случајот против Microsoft Corp. во 1998 година. Федералната влада на крајот го отфрли случајот, но годините судски спорови и вниманието на антимонополските власти ја спречија компанијата да ги исчисти конкурентите и се верува дека го отвори патот за експлозивен раст на Интернет.