Како да го зачувате менталното здравје додека сте во изолација

29

Пандемијата на коронавирусот принуди многумина да останат во своите домови. Границите се затворени, а настапи и економска неизвесност.

Младите се најмногу вознемирени и ако стресот не се канализира, може да има негативни промени во расположението и однесувањето. Потенцијалот за брзо ширење на инфекција на коронарнавирус е голем предизвик за семејства со адолесценти.

За да се надмине оваа состојба што е можно посмирено, важно е родителите да разговараат со адолесцентите за да ја разјаснат нивната сериозност како и нивните колективни и лични одговорности во оваа ситуација. Зборувањето и споделувањето одговорности во семејството може да го намали ризикот од разни негативни психолошки и нарушувања во однесувањето како одговор на стресот во овие ситуации.

Како да го подобрите расположението во вакви тешки периоди, исполнети со стрес и вознемиреност?

Пронајдете нешто што ќе ве оддалечи од негативна состојба – ќе предизвика да престанете да размислувате за неодамнешните стресни настани, што исто така може да ви помогне побрзо да го нормализирате крвниот притисок.

Поставете ја ситуацијата во друга рамка – дали можете да направите сè од себе во секој момент или секој ден, во стресни ситуации, на пример, соодветно да се грижите за хигиената и да вежбате социјална дистанца? Ова е секако подобро отколку да се фокусираме на исходот на кој немате контрола над тоа, што би било случај кога би рекле на себе си “Нема, и не можам да се разболам“. Фокусирајте се на она врз што имате контрола и може да ја намалите вознемиреноста.

Не бидете опседнати со позитивноста или чувството за среќа – иако може да изгледа нелогично, активното потрага по среќа може да има спротивен ефект. Колку повеќе сме фокусирани на нашето чувство за среќа, толку помалку сме фокусирани на среќата на луѓето околу нас.

Фокусирајте се на малите работи кои ве радуваат – можете да издвоите десет минути од вашето време за да одговорите на следниве прашања: Кои искуства, без оглед колку се обични, ве израдувале? Какви пофалби сте добиле? Во кои периоди имавте среќа? Кои се вашите достигнувања, колку и да се мали? 

Исчистете го станот – карантинот може да биде добра можност да го направите вашиот простор за живеење уреден.

Пронајдете рамнотежа во користењето на социјалните мрежи – Иако можеби се чини дека се преполни со лоши вести, социјалното вмрежување е начин за многумина од нас да добијат ажурирани информации и да останат во контакт со пријателите и најблиските. Држите го телефонот надвор од спалната соба.

Фото: Pixabay