
Ако знаете како да користите вештачка интелигенција (ВИ), тоа може да ви заштеди многу време и пари.
Кога секој има гениј во џебот, (вештачка интелигенција достапна на мобилен телефон), ќе биде помалку изложен на измама на пазарот, што ќе значи подобрување на економската ефикасност. Така, „економијата на измама“, во која компаниите профитираат од нетранспарентност, конфузија или инерција, сега има рамноправен конкурент во вештачката интелигенција.
Историја на „економијата на измама“
Tрговците во средновековна Англија користеле лажни ваги за да ги измамат клиентите, додека сопствениците на пабови ставале сол во пивото за да ги направат гостите уште пожедни.
Во својот труд од 1970 година, добитникот на Нобеловата награда за економија, Георг Акерлоф, го разгледувал пазарот на половни автомобили. Тој забележал дека е тешко за купувачот на половни автомобили да знае дали тој автомобил е точен или „лимон“ со скриени проблеми. Следствено, клиентите секогаш го очекуваат најлошото.
Резултатот е дека чесните посредници во име на купувачот се држат настрана од голем број половни автомобили, плашејќи се дека би можеле да бидат обвинети за нечесни постапки. Ова резултира со помалку потрошувачи кои ги задоволуваат своите потреби.
Сепак, сега преку интернетот купувачите можат да ја проверат историјата на возилото и да надминат некои од проблемите што ги посочи Акерлоф. Покрај тоа, таксистите повеќе не можат да возат по рути каде што ќе заработат повеќе, додека туристите знаат каде можат да добијат пристоен оброк.
Овој развој на настаните ги наведе некои експерти да прогласат крај на измамничкиот пазар. Џеф Безос, основачот на Амазон, во 2007 година изјави дека совршенството на информациите се зголемува. Сепак, се проценува дека 25 проценти од американската потрошувачка е условена од информациската асиметрија. Сепак, пред 25 години тоа беше 30 проценти. Сепак, сегашните 25 проценти, како што пишува „Економист“, значат дека сè уште има многу измами на пазарот.
Пазарот на недвижности е еден пример за тоа. Имено, во 2012 година, Сузан Вудвард од консултантската компанија „Сенд Хил Економетикс“ и Роберт Хол од Универзитетот Стенфорд утврдија дека оние со хипотекарни кредити изгубиле најмалку илјада долари бидејќи не истражиле доволно различни можности. Понатаму, други изгубија илјадници долари затоа што не го рефинансираа брзо својот хипотекарен кредит кога каматните стапки беа намалени.
Истражувањето нарачано од британската влада минатата година покажа дека жителите на Велика Британија губат 2,5 проценти од нивниот бруто домашен производ (БДП) годишно со купување стоки и услуги со слаб квалитет.
Докажано влијание на вештачката интелигенција
Доказите за влијанието на потрошувачите управувани од вештачка интелигенција се ограничени, но сугестивни. Рајан Ши и неговите колеги од Универзитетот Колумбија напишаа труд во кој се разгледуваа и половни автомобили и станови за изнајмување. Тие открија дека купувачите кои користеле вештачка интелигенција имале значително подобри преговарачки вештини при купување.
Дополнително, истражувањето на Минкуја Шин од Градскиот универзитет во Хонг Конг откри дека од повеќе од еден милион жалби поднесени до Бирото за заштита на потрошувачите на САД, 49 проценти биле добиени од вештачка интелигенција, во споредба со 40 проценти од жалбите примени од луѓе.
Степенот до кој вештачката интелигенција ќе ја елиминира измамата на пазарот зависи од две работи. Првата е дека потрошувачите мора да знаат како правилно да ја користат вештачката интелигенција. Безумното повторување на советите од алатката за вештачка интелигенција на ChatGPT е помалку ефикасно од нејзиното користење како алатка за овозможување подобри преговори при купување.
Друга работа е што компаниите веројатно ќе возвратат со свои алатки за вештачка интелигенција. Имено, рекламите на Амазон се веќе преплавени со описи на производи генерирани од вештачка интелигенција. Тоа значи дека компаниите би можеле да развијат алатки што ќе им помогнат да наплаќаат повеќе, пишува „Економист“.











