Најголемите производители и пазари не се откажуваат од моторот со внатрешно согорување

32

Група земји, компании и градови во средата ветија дека ќе ги елиминираат возилата со фосилни горива до 2040 година, како дел од напорите за намалување на емисиите на јаглерод и ограничување на глобалното затоплување.

Но, двата водечки светски производители на автомобили, Toyota Motor Corp и Volkswagen AG, како и големите пазари на автомобили Кина, САД и Германија, не се приклучија на договорот, нагласувајќи ги предизвиците за преминување кон нула емисии.

Декларацијата од Глазгов за автомобили и минибуси со нулта емисија, претставена за време на разговорите за климата во шкотскиот град, предвидува дека групите се посветени на „забрзување“ на транзицијата кон возила со ниска емисија на јаглерод, со цел да „позеленат“ водечките пазари до 2035 година.

Потписниците се Ford и General Motors, втората најнаселена земја во Индија, и големите корпоративни купувачи на возила, вклучувајќи го и Leaseplan, кој изнајмува 1,7 милиони автомобили во 30 земји.

Мартин Кајзер, извршен директор на „Гринпис Германија“, рече дека отсуството на големи економии и производители е „многу загрижувачко“.

„За да ги запреме новите фосилни горива, треба да ја прекинеме нашата зависност од нив“, рече тој, „што значи префрлување од мотори со внатрешно согорување на електрични возила и создавање чисти мрежи за јавен транспорт без одложување“.

Портпаролот на германското Министерство за животна средина рече дека владата на земјата нема да потпише во среда бидејќи не постигнала внатрешен консензус за „маргиналниот аспект“ на ветувањето за тоа дали горивата, произведени од обновлива енергија, но искористени во мотор со внатрешно согорување. може да биде дел од решението.

Автомобилите, камионите, бродовите, автобусите и авионите сочинуваат околу четвртина од сите глобални емисии на јаглерод, според Меѓународната агенција за енергетика, главно од патни возила.

Други компании кои го поддржуваат договорот се Volvo, Mercedes-Benz на Daimler AG, кинеската BYD Co Ltd и Jaguar Land Rover, поделба на индиската Tata Motors Ltd.

Меѓу 30-те земји кои го поддржуваат пактот се Канада, Индија, Холандија, Австрија, Данска, Норвешка и Чиле. Според Британија, која исто така стои зад иницијативата, земји како Нов Зеланд и Полска се очекува да се приклучат на иницијативата сите нови автомобили и комбиња да имаат нула емисија на штетни гасови до 2040 година или порано.

Други водечки компании и градови кои изразија поддршка ги вклучуваат компанијата Uber и трговецот на мало со храна Sainsbury’s, главниот град на Јужна Кореја Сеул и бразилскиот град Сао Паоло.

Додека страните се обидуваат да договорат за начин на формирање на цената на јаглеродот глобално, Volvo, кој веќе се обврза целосно да се префрли на електрична енергија до 2030 година, одделно рече дека ќе вклучи цена на јаглерод од 1.000 круни за сите идни проекти.

Очигледната неподготвеност на Кина, најголемиот светски автомобилски пазар, и Соединетите Американски Држави – најголемата светска економија и вториот по големина пазар на автомобили во светот – да се приклучат на ветувањето покренува прашања за неговата ефикасност.

Иако САД како целина не потпишаа, се приклучија клучните држави како што се пазарите на автомобили како Калифорнија и Њујорк.

Извор од индустријата изјави за Ројтерс дека некои производители на автомобили се претпазливи бидејќи договорот ги обврзува на скапи технолошки промени, но немаат слична посветеност од владите да обезбедат изградба на потребната инфраструктура за полнење.

Европската комисија предложи ефективна забрана за возилата со фосилни горива до 2035 година, придружена со посветеност на инфраструктурата за полнење гориво што ја бараат производителите на автомобили.

Светскиот производител на автомобили бр.4, Stellantis исто така недостасуваше од ветувањето од средата, како и јапонските Honda Motor Co Ltd и Nissan Motor Co Ltd; германскиот BMW и јужнокорејскиот Hyundai Motor Co.

Самитот за климата, во меѓувреме, се претвора во дебата за поддршка на сиромашните земји и повик до сите земји ширум светот да ги зајакнат своите национални планови за намалување на емисиите.