Синтетичката кожа има бројни предности во однос на вистинската кожа. Муштериите често ги привлекува затоа што е подостапен и еколошки, бидејќи за производство на вистинска потребна е употреба на хемикалии штетни за животната средина, додека синтетичката кожа може да се произведе без овие штетни материи.
Пред три години, претприемачите Андреј Мариќ и Тамара Вучетиќ ја основаа компанијата „Био материјали“, која се занимава со развој на нови материјали. Пред половина година тие станаа комерцијално активни со лансирањето на брендот Sabant.
Една од иновациите што ја нудат е еко вештачка кожа од растително потекло направена од пиво, поточно од остатоци од јачменов слад по производството на пиво. Оваа кожа, соодветна на материјалот од кој е направена, се вика Пивска кожа.
– Сакавме да создадеме материјал кој не само што е одржлив и зелен, туку и интересен и привлечен. Бидејќи и двајцата живеевме преку улицата од пиварницата, остатоците од производството на пиво ни изгледаа како логичен одговор – вели ко-основачот Андреј Мариќ, пренесува Пословни.
Претприемачите ги проучувале својствата на постоечките материјали од растително потекло и јачменскиот слад и видоа како овој отпаден материјал може да послужи како “градежна“ основа на нов материјал.
– По неколкумесечно тестирање и пробување во соработка со нашите италијански партнери, најдовме метод на преработка што овозможува вградување на јачменов слад во формулата за кожа од растително потекло. Влакната од растителна материја се внесуваат во структурните елементи на вештачката кожа со помош на стабилизатори. Претходно обработениот јачменов слад се суши и се меле до специфична финост што му овозможува да се вклопи во полиуретанот – рече Мариќ.
Тој нагласува дека целта на нивниот бренд Сабант е да ги помести границите на можното и да докаже дека има нови трендови кои имаат помало влијание врз животната средина:
– Што се однесува до свеста на потрошувачите, мислам дека таа полека се менува и дека сè повеќе луѓе се прашуваат какво влијание ќе имаат нивните потрошувачки навики врз светот околу нас.
Моментално најчести клиенти им се локални дизајнери од Загреб. Тие соработуваа со дизајнерката Мирјам Краина за создавањето на Raw Bag, а направија и фудбалска топка од пивска кожа. Првата отиде како подарок на инвеститорот и хрватски фудбалер Марко Пјаца.
– Хрватска има многу иновативни и креативни луѓе, а еден од нив е и тимот на Сабант – рече Пјаца.