Младите луѓе сè повеќе влегуваат на пазарот на труд, а дел од работодавците не се убедени дека го имаат она што е потребно за да успеат.
Генерацијата Z, оние родени меѓу средината на 90-тите и почетокот на 2010-тите, се извор на фрустрација за шефовите кои ги карактеризираат како мрзливи, се вели во извештајот на Вол Стрит Журнал, пренесува Business Insider.
Еден менаџер, од милениумската генерација, ги опиша како „премногу емотивни на работа“.
Insider побара од работодавците да ги споделат своите искуства со работниците на Gen Z. Повеќе од 20 луѓе, од бумери до милениумци, испратија е-пошта во кои ги опишуваат нивните ситуации.
Две лица рекоа дека не веруваат дека младите работници се мрзливи, но сите други ја критикуваа работната етика на вработените во генерацијата Z.
„Не можат да се фокусираат на работата“
Џеф Елкинс, директор за безбедност во казино на Флорида, ги обвини младите вработени дека често бараат „сиви зони“ во ситуации за кои верува дека се црно-бели.
Неговата индустрија, вели Елкинс, се карактеризира со висока регулатива и строги контроли, а неговите млади вработени ги нарекуваат стандардните процедури застарени. Тие исто така ги критикуваат правилата на однесување како старомодни и се чувствуваат „како тие правила да не важат за нив“, вели Елкинс.
Амбер Форест, 28-годишна менаџерка на пицерија, изјави за Insider дека многу вработени во Gen Z ги поминуваат часовите на работа јадејќи бесплатна храна, собирајќи бакшиш и дружејќи се со пријателите.
„Би рекол дека околу 70 отсто од нив не успеваат, бидејќи не покажуваат никаква мотивација и иницијатива. Тоа ме нервира, бидејќи најчесто морам да ја завршам целата работа, иако се трудам да ги распределам задачите“, се жали Форест.
Целата ситуација е повеќе од фрустрирачка, додава таа. Форест е млад милениумец кој многу добро се сеќава како нејзината генерација некогаш била опишана како мрзелива.
„Неверојатно е како се промени приказната“, вели таа.
Шон Кјузак е 41-годишен извршен директор на биотехнолошки стартап. Тој го брани пристапот на генералот Z кон работата и вели дека ги нашол начините на кои тие најдобро функционираат.
На пример, „компресирањето на податоците во уредни дигитални формати“ им помогна на младите работници да бидат поуспешни, вели тој, наспроти состаноци лице в лице што ги претпочитаат Gen Xers или дури и постарите работници.
Младите работници понекогаш едноставно можат да се исклучат на работа, но тоа не е поради мрзеливост, смета Кјузак.
„Би рекол дека се повлекуваат во себе затоа што се плашат да не прават грешки“, додава тој.
Работодавците треба да ги разберат мотивациите на генерацијата Z
Експертите велат дека нововработените, кои поголемиот дел од своето школување го поминале земајќи онлајн часови и работејќи од дома, едноставно ги немаат потребните социјални вештини. Тоа значи дека им е тешко да пишуваат мејлови, а работата во професионална средина е предизвик за нив.
Работодавците можат да им помогнат да ги развијат тие вештини и треба да разговараат со своите млади работници за да дознаат што ги мотивира, советуваат експертите.
Експерт за кариера од Индија за Insider вели дека многу вработени во Gen Z сакаат да работат работи што навистина им значат, а не се мотивирани само од високата плата.
„Поголема е веројатноста да жртвуваат висока плата за подобар квалитет на работа, иако платата е, се разбира, важен фактор“, вели тој.
„Сепак, повеќето организации не нудат квалитетни улоги на почетно ниво, што е главна причина за недостатокот на мотивација на младите вработени“, додава тој.