Стагнира продажбата на нови автомобили во Европа

87

Продажбата на автомобили во Европа забележува стагнација, што ги принудува производителите на возила да преземат мерки за намалување на трошоците поради намалената побарувачка.

Според податоците на европската индустриска асоцијација ACEA, регистрираните нови возила во октомври се зголемени за само 0,1 проценти во споредба со истиот период минатата година, достигнувајќи 1,04 милиони единици. Падот на продажбата во Франција, Италија и Обединетото Кралство речиси целосно ја поништи експанзијата на германскиот пазар, кој е најголем во регионот.

Производителите се соочуваат со потешкотии во зголемување на продажбата поради забавениот премин кон електрични возила и намалените буџети на купувачите предизвикани од растот на трошоците за живот.

Дел од производителите, како мерки за штедење, најавија кратење на работните места во Европа, а дел од нив затвораат и фабрики.

Иако продажбата на електрични возила (EV) во октомври се зголеми за 6,9 проценти, таа останува намалена на годишно ниво поради редуцираната поддршка за купување EV од страна на политичарите.

Разлики помеѓу пазарите

Обединетото Кралство се издвојува како светла точка, со скок од 24 проценти во регистрацијата на возила во октомври. Овој раст се должи на значителните попусти од страна на производителите кои се стремат да ги исполнат владините цели за продажба на возила со нулта емисија.

Во Германија, пак, каде што владата на канцеларот Олаф Шолц ја укина поддршката за ЕВ крајот на минатата година, продажбата на електрични возила падна за 4,9 проценти во октомври и е намалена за повеќе од една четвртина во првите десет месеци од годината.

Предизвици за производителите

Падот на продажбата на ЕВ низ Европа носи ризик за некои од производителите да се соочат со милијарди евра казни доколку не ги исполнат построгите регулативи за емисија на флотите, кои стапуваат на сила следната година.

Наспроти ова, купувачите сè повеќе се насочуваат кон хибридни возила кои комбинираат мотор со внатрешно согорување и помала батерија. Продажбата на хибриди се зголеми за 16 проценти минатиот месец, што особено користи на производителите како Toyota.

Европскиот автомобилски пазар останува во нестабилна состојба, со комбинирани предизвици од економската криза, падот на продажбата на електрични возила и тешките регулативи. Како што компаниите преземаат драстични мерки за намалување на трошоците, иднината на индустријата ќе зависи од прифаќањето на новите технологии и способноста да се одговори на динамичните барања на пазарот.

Преземено од Avtoplus.mk