Тедески: На регионот му недостасуваат најмалку два милиони луѓе – „Кој ќе ги купи сите овие производи“?

320

На нашиот регион му недостигаат најмалку два милиони жители. Од една страна ни недостигаат експерти од сите можни профили и професии – инженери, лекари, готвачи, келнери, возачи, доставувачи, а од друга страна – ни недостасуваат и потрошувачи! Кој ќе ги купи сите овие производи? Населението се намалува, а недостигот на работна сила е горлив проблем што го мачи целиот регион, заклучи Емил Тедески, извршен директор на Атлантик Група, на првата регионална конференција на Бизнис дејли што се одржа во Белград со наслов „Без предрасуди, само бизнис“.

Тој посочи дека не се работи за миграција на луѓе во Западна Европа, туку пандемијата на коронавирус создаде различни приоритети кај граѓаните. Како што рече, новите генерации имаат различни ставови за работното место, обемот на работа и работното време.

„Тие се различни, не им треба една работа и една компанија, работат на проекти или повеќе работни места истовремено, сакаат пофлексибилно време. Пред некој ден бев во Италија и за прв пат доживеав дека не можам да прифатам нарачка за собна услуга на италијански јазик во хотелот, бидејќи имаше некој на смена кој не беше Италијанец или не зборува италијански. Ги прашав и зошто е затворен еден од трите ресторани во хотелот и добив одговор – немаме доволно готвачи, келнери, персонал за да го поддржиме бројот на гости“, го сподели своето искуство Тедески, пренесува Biznis.rs.

Како пример го наведе и Њујорк, каде голем број угостителски објекти беа затворени. Станува збор за компании кои добија стимулации од државата за време на кризата со Ковид, но не успеаја да го продолжат својот бизнис.

„Мислам дека недостатокот на луѓе е насекаде. Можеби стопанските комори од нашиот регион лобираат за заедничка политика на отворање на границите, но секако мислам дека е важно сите земји од овој регион да станат полноправни членки на ЕУ. Тоа е добро за нивните граѓани и за нивните економии, бидејќи носи слободно движење на стоки, луѓе и капитал. Исто така мислам дека интересот, пред се на Хрватска и Словенија, треба да биде сите да влезат во ЕУ“, смета Тедески.

Претседателот на Управниот одбор на Атлантик Група посочи дека задача на секој претприемач или менаџер, секој сериозен лидер е системот да го направи одржлив.

„Во бизнисот не победи оној кој има најдобри резултати на крајот на кварталот или годината, туку тој што преживеал. Во 1960-тите, животниот век на една компанија беше во просек 60 години, а животниот век на оваа деценија е само 18“, вели Тедески.

Запрашан дали е загрижен за иднината, тој рече дека не е загрижен за Атлантик Група, туку дека е загрижен за економијата и глобалната економија. Според него, изминатите години живеевме неколку тешки периоди, но во принцип тоа беа години на силен економски раст и најниски каматни стапки, а сега цените на енергенсите експлодираа, сите трошоци се зголемени, сите инпути поскапеа.

„Цената на сировото кафе поскапе за над 300 отсто, растителното масло за 80 отсто, едноставно нема суровина што ја користи Атлантик Група без да го зголеми минимумот за 15 отсто. И платите се покачени, а со сето тоа сè уште недостигаат луѓе. Во кризата на сите кризи, се плашам колку компетентни тимови и капетани на бродови имаме кои ќе знаат да се снајдат во вакви турбулентни времиња“, праша Емил Тедески.